Turbo konvertera Bmw 325 e30

LagerTurboBoost
29 maj 2005 · 2 Inlägg

tja...har ett litet projekt på gång och tänkte turbo konvertera en bmw 325..
Jag undrar vad som behövs göras förutom att bygga om grenrör...sätta dit intercooler, tryckslangar?

Är det något som man borde tänka på?

Har också hört att 325:s toppar inte ska vara av bästa kvalitet....stämmer det? vilken topp ska man använda istället?

Mvh Robin

j0jje_
29 maj 2005 · 125 Inlägg

Sök här eller på Autopower.se där finns miljoner trådar där folk ställer exakt samma fråga som du ställt nu

Sharky
30 maj 2005 · 10 287 Inlägg

Eller orka läsa vad andra har frågat innan man frågar själv:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=2444

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
RAVEN_80
30 maj 2005 · 140 Inlägg

Det finns massa trådar om detta om du söker lite smile. Men som sagt det är bara och sätta dit. Du måste ju programera hela bilen också. Detta är svindyrt!. Skaffa en redan konverterad motor istället

Better to burn out than fadeaway!
petsson
1 juni 2005 · 17 Inlägg

Toppen tar du från en M20/B20. eller som det heter en 320 topp. Kylkanalerna i 323 och 325 toppen går runt nästan hela ventilsätet, därför kan dom spricka och ramla lös, det vill du inte. I 320´n är det små kanaler mot sätet, dvs helgjutet säte. Håller för massor med bar. Förrutom Toppen behöver du ett ordentligt sprut, som orkar hålla med bränsle. Men.. Vet du vad du gör egentligen? Mitt råd är att du läser mycket på t.e.x www.autopower.se och ser om du verkligen vill göra detta själv. det är inte bara att skruva dit skiten, det ska passa också. Mappningen tar vi i ett annat kapitel.

LagerTurboBoost
5 juni 2005 · 2 Inlägg

Tackar så mycket för svaret "Petsson".
Nä det fattar jag att det inte bara är att trycka dit.
Har ägt turbo bilar förut, men är inte så inne på Bmw.

Mvh Robin

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang