3579
Sök

Plastning av hatthylla i 850?

Elektriker
139 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
Hej!
Har nyligen köpt min 850 och har börjat installera lite "poppa poppa".
Det jag funderade på var att jag skulle plasta min hatthylla, eftersom muppen som hade bilen innan
hade haft ett par "jätte" snygga och "jätte" bra 6*9 från volvo original, och därmed är det två hål i hyllan.

Har köpt en ny och "hålfri" hatthylla som jag tänkte börja plasta.
Då kommer den stora frågan,
*Vad ska man använda för material?
*Plast? vad är det för skillnad på biltema's o plastic padding?
*Glasfiber eller Kolfiber?

Hur gör man på enklast sätt ett snyggt resultat av plastningen?

Har du själv gjort liknande, kom med tips o idéer och kanske bilder på resultatet om du har de smile

En riktig volvo är bakhjulsdriven!

247 Inlägg
6 mars 2009
fundera inte ens på biltemas skit lärde du dig inget på kursen vi va på i blekinge på bilstereo kursen?? biltema e bara smäck funkar inte om man säger så och kolfiber använder du bara om du vill ha en kolfiberlock på den och kolfiber kostar ca 200% mer / m2 en glasfiber

:):) 740:):)

16 197 Inlägg
6 mars 2009
740Glt16valve skrev:
fundera inte ens på biltemas skit lärde du dig inget på kursen vi va på i blekinge på bilstereo kursen?? biltema e bara smäck funkar inte om man säger så och kolfiber använder du bara om du vill ha en kolfiberlock på den och kolfiber kostar ca 200% mer / m2 en glasfiber

å varför skulle inte biltemas plast samt spackel funka??

kör me deras spackel till alla bilar ja bygger.. använder även deras plast e hel del..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

205 Inlägg
6 mars 2009
Finns en ganska bra tråd som visar hur man gör, samt matrial smile

Tror det var en golf eller dylikt. Sök vett ja smile

247 Inlägg
6 mars 2009
evilaudio skrev:
740Glt16valve skrev:

kör me deras spackel till alla bilar ja bygger.. använder även deras plast e hel del..

har testat de själv och har ingen bra erfarenhet av det

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
6 mars 2009
740Glt16valve skrev:
evilaudio skrev:
740Glt16valve skrev:

Använder det själv med gott resultat. Även många andra inom tävlingssvängen använder sig av Biltemas plast och spackel.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

573 Inlägg
6 mars 2009
740Glt16valve skrev:
evilaudio skrev:
740Glt16valve skrev:

har inte sätt nå fel på deras plast eller spackel, biltema har ju kanske inte superkvalité på allt, men plast och spackel är de inget fel på...

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

247 Inlägg
6 mars 2009
Miramithe skrev:
740Glt16valve skrev:
evilaudio skrev:

har inte sätt nå fel på deras plast eller spackel, biltema har ju kanske inte superkvalité på allt, men plast och spackel är de inget fel på...

antingen då så e de jag som blandar fel då eller något men de har inte fungerat bra för mig och nu som de är kör jag med hagmans spackel och de funkar mkt bättre för mig iallafall och vi använde biltemas spackel på blekinge bilradios kurs och där dels tyckte inte jag att de fungerade bra men dom andra gilla de inte heller men har testat biltemas även hemma och de fungerade inte där heller så där fruktansvärt lysande tyckte jag inte men men e la olika beroende på hur man blandar kanske men för mig fungerar hagmans bättre tycker jag iallafall

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
6 mars 2009
Ett märke som jag ÄLSKAR över alla andra är Plastic Padding.....dock kostar den mer än både Hagmans och Biltemas...undrar varför roll big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

247 Inlägg
6 mars 2009
740Glt16valve skrev:
Miramithe skrev:
740Glt16valve skrev:

antingen då så e de jag som blandar fel då eller något men de har inte fungerat bra för mig och nu som de är kör jag med hagmans spackel och de funkar mkt bättre för mig iallafall och vi använde biltemas spackel på blekinge bilradios kurs och där dels tyckte inte jag att de fungerade bra men dom andra gilla de inte heller men har testat biltemas även hemma och de fungerade inte där heller så där fruktansvärt lysande tyckte jag inte men men e la olika beroende på hur man blandar kanske men för mig fungerar hagmans bättre tycker jag iallafall

köp vad ni vill jag använder det inte iallafall tycker inte de skiljer nått jätte heler prismässigt visseligen har ja rabaterat pris där jag handlar ifrån

247 Inlägg
6 mars 2009
Lonefox skrev:
Ett märke som jag ÄLSKAR över alla andra är Plastic Padding.....dock kostar den mer än både Hagmans och Biltemas...undrar varför roll big_smile

kan ju vara för att de är bra grejer mene jag har plastic paddings polyester men men får se hur det blir köper de som finns hemma på antingen cmb i västervik eller på edströms i västervik finns bara plastic paddings polyester för e bara edströms som säljer de men men

Elektriker
139 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
Skulle vilja ha lite exempel på hur ni har gjort ni som har plastat smile typ hatthyllor, eftersom det e de jag har tänkt plasta.

En riktig volvo är bakhjulsdriven!

Sök