4142
Sök

Registeringsbesiktiga skrotad bil?

Kärnkraftstomte
779 Inlägg
8 mars 2009
KHRacing skrev:
MagnumR skrev:
Hitta en likadan bil som fortfarande finns i registret men som är för dålig för att inte skrota. Sen byter du bara ID-handlingar, chassienummer och allt ihop.

´Jättesmart att uppmuntra till et verkligen allvarligt brott. NOT

Förstår inte vad du menar, alla som renoverar gamla skogsvrak från 1960-talet och äldre gör ju så.

Håll avståndet till bakomvarande fordon!

1 814 Inlägg
8 mars 2009
MagnumR skrev:
KHRacing skrev:
MagnumR skrev:
Hitta en likadan bil som fortfarande finns i registret men som är för dålig för att inte skrota. Sen byter du bara ID-handlingar, chassienummer och allt ihop.

´Jättesmart att uppmuntra till et verkligen allvarligt brott. NOT

Förstår inte vad du menar, alla som renoverar gamla skogsvrak från 1960-talet och äldre gör ju så.

Vet inte precis om "alla" gör så, men oavsett vilket så är det olagligt och det kan om man blir ertappad få rätt allvarliga följder.

Kärnkraftstomte
779 Inlägg
8 mars 2009
Okej då vänder vi på det, köp en gammal rishög som knappt inte håller ihop men som fortfarande finns i registret. Sen köper du alla delar som behövs för att få den i rätt skick (bilen på skroten) sen byter du bara alla delar (en del eller många delar spelar väl ingen roll det är ju inte olagligt att byta en detalj som har tjänat ut).

Okej ALLA kanske inte gör så men många i alla fall.
Senast redigerat av MagnumR (8 mars 2009)

Håll avståndet till bakomvarande fordon!

811 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Om jag tar och köper karossen då?  så bygger jag en ny ram och registerar som amatörbyggt fordon

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

KHRacing
8 mars 2009
rough_boy skrev:
Om jag tar och köper karossen då?  så bygger jag en ny ram och registerar som amatörbyggt fordon

inga problem att vara sig göra som du skriver här - eller att regga in ett skrotat fordon igen.
tar bara lite pappersexersis av exakt rätt mofell & ev: lite intyg från generalagenturen av märket.

Sök