3578
Sök

Ljudförslag i en mazda 323 90a

ljudfantast
1 372 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Tjena

Skriver Decibels mall först här så jag kan deklarera lite:

Fråga om "vilket slutsteg ska jag ha / vilka basar ska jag ha"
1 Vad har du för bil
2 Vad lyssnar du på för musik
3 Vad har du för krav på anläggningen, budget, medelmåtta, soundquality ?
4 Vad består anläggningen av för övriga komponenter.
5 Ev. om du har en budget, hur mycket får grejjerna kosta.

1. Mazda 323 3d dohcmotorn 90a

2. jag lyssnar på det mesta som har ett beat, drum&bass, hiphop, dubstep m.m.

3. Medelmåtta måste jag väl säga, jag är inte sjukt kräsen men vill inte ha skitgrejer, så nånstans i mitten.

4. Till att börja med har jag beställt ett 6,5"kit, mutant euphony som jag tycker verkade bra, sedan har jag planer på 6,9or bak eller i hatthyllan. Hade tänkt mig ett par JBL GTO 938 eller nåt sånt i den klassen, och till dessa 2 system vill jag ju självklart ha ett slutsteg. Har även planer på att i framtiden kanske investera i en mindre baslåda (10, 12") men det är senare så det vore soft med ett steg som pallar det med.

5. min budget blir runt 4000 spänn för högtalare och steg.

Är det en bra idé med 6X9or eller borde jag satsa på något annat?

Vad för steg kan ni rekommendera? hur många kanaler? bra märken i min budgetklass? Såg att gp4orna från mds kostar runt tusingen nu, värt att satsa på?

Hur tjock strömkabel borde jag ha?

kom med lite förslag, är tacksam för ALLA svar!! smile

/Max
Senast redigerat av michieff (9 mars 2009)

ljudfantast
1 372 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
släng in några förslag då smile

Random Hero
4 047 Inlägg
9 mars 2009
först o främst, 4000kr kmr du ingen vart med, bara en kabelsats kostar 300-500kr

grovleken på strömkabeln beror på steget, men allt från 21 kvadrat till 50 kvadrat är vanligt för vanliga dödliga,

du ska gärna skippa o ha så mkt 6*9or, satsa på ett bra kitsystem i fram med 5.25", eller 6.5" lr vad det nu är i dörrarna o bygg in det tätt o ha gärna ett litet steg som driver dom, sen behöver du diskanter, minst 2.

i hatthylan kan du ha 6*9or, men då tkr ja de blir förjävligt me bas under hatthyllan för de slår ut 6*9orna på en del bilar,

o kör du bas ska du självklart driva det med ett steg, gärna även om du har 6*9or.
Senast redigerat av DusanMandick (9 mars 2009)

Dog food lid. Backwards

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
9 mars 2009
4000 = hade jag kollat lite på blocket smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

ljudfantast
1 372 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
alltså jag tänker mig inte basen inräknat i de 4000 utan endast kitsystemet, steget och eventuellt 6X9orna om jag ens ska ha dem. Kablar, basen och allt som hör till är alltså inte inräknat

2 914 Inlägg
9 mars 2009
vad jag tkr är att du skippar 6x9 om du ska ha baslåda (ska du vara utan baslådan kan du köra på 6x9)
http://ljudshopen.se/produkter.aspx?&am … oduct=2310
http://ljudshopen.se/produkter.aspx?&am … oduct=1477
http://ljudshopen.se/produkter.aspx?&am … roduct=352
det hamnar kring 4k men då har du inget steg...
6x9 fick du bra pris på (A)
men då måste jag säga jag har inte prövat något av domdär sakerna men mina infinity ref 6x9 pumpade på bra tkr jag smile
bara som lite småtips smile
Senast redigerat av kalle_kalle (9 mars 2009)

ljudfantast
1 372 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
jag som kanske är helt otydlig men DET ENDA inräknat i budgeten på 4000 är kablar, steg och högtalare alltså INTE HU, baslåda, eller annat man kan behöva.

Sök