3981
Sök

Vilken volt är det på remote ut från stereon till steget?

573 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
Blev lite ställd på en fråga nyss om vilken volt de kommer till remoten från stereon till steget.
kollade de iaf på min stereo så kommer det 12v0,6amp.
Stegen behöver ju vanligtvis ca 3volt för att starta, men vilken volt brukar remoten skicka ut? (Edit frånse vad jag skrev, har inte kollat vilken ström stegen startar av)
Senast redigerat av Miramithe (10 mars 2009)

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

84 Inlägg
10 mars 2009
på lite äldre stereo är det 2 volt men på dem flesta nyare är det 4volt

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
10 mars 2009
12V och vanligtvis mellan 250mA till 1A beroende på vad tillverkarna valt (råkat ut för högre än 1A men det har inte vart ofta)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

7 241 Inlägg
10 mars 2009
persson88 skrev:

Nu tänkte du en aning fel va....

Du tänkte på lågnivåsignalen och inte remotespänningen wink

Lågnivån varierar än idag mellan 2V och upp till 8V....
Senast redigerat av Lonefox (10 mars 2009)

573 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
okej tack tack, blev väldigt fundersam när jag fick den frågan, det handlar i grund och botten om att ha fläktar som ska starta när steget går igång, och då tänkte jag som så att man lika gärna kan ta strömmen till relät till fläktarna från rem ist för tex lysena. lite lättare. men ja tack iaf big_smile

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

Skogsfan
649 Inlägg
10 mars 2009
Okej, jag får bara ut ca 11.5 V från min remote, är detta något som är fel då? Detta skapar lite problem då jag tar ström och remote till min volt mätare från denna, och då visar den ca 1-1,5 V fel hela tiden.
har alltså + och remote på Vmätaren från remote på huvudenheten och S, source tror jag det står för från slutsteget bak. Eller är det kanske mätaren det är fel på?

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

7 241 Inlägg
10 mars 2009
Swedenrockers skrev:
Faniskogen skrev:
Okej, jag får bara ut ca 11.5 V från min remote, är detta något som är fel då? Detta skapar lite problem då jag tar ström och remote till min volt mätare från denna, och då visar den ca 1-1,5 V fel hela tiden.
har alltså + och remote på Vmätaren från remote på huvudenheten och S, source tror jag det står för från slutsteget bak. Eller är det kanske mätaren det är fel på?

11,5V är en vanlig utspänning på remote. Det är inte fel på din stereo.

Absolut inte......det jag angav med 12V är vad merparten av tillverkare SPECAR(vilket iofs är mer ett riktmärke smile )
Senast redigerat av Lonefox (10 mars 2009)

Skogsfan
649 Inlägg
10 mars 2009
åhå, men fasen, då kanske det är fel på mätaren då tongue
ska kolla över mina anslutningar. Kanske iof inte är möjligt att ha den på remoten från stereon.. kan ju vara för klent där kanske. För jag har för mig att tog jag direkt från batteriet fick jag korrekt spänning på mätaren.

såhär hag jag kopplat från mätaren:
+ -->rem på stereon
rem -->rem på stereon
S --> pluskabeln till steget bak (antar att S är den som ska mäta?)
- -->jord

Borde även spänningen på + och rem påverka vad mätaren visar för resultat? är ju från biltema så kan ju vara något vajsing på mätaren.

Nu blev det lite offtopic, om diskussionen fortsätter gör jag en ny tråd:P men frågan i denna har ju iaf blivit besvarad
Senast redigerat av Faniskogen (10 mars 2009)

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!

Skogsfan
649 Inlägg
10 mars 2009
Swedenrockers skrev:
Faniskogen skrev:
åhå, men fasen, då kanske det är fel på mätaren då tongue
ska kolla över mina anslutningar. Kanske iof inte är möjligt att ha den på remoten från stereon.. kan ju vara för klent där kanske. För jag har för mig att tog jag direkt från batteriet fick jag korrekt spänning på mätaren.

Du kan ju alltid kontrollmäta den med en multimeter, men du har absolut inte 14 volt ut på remoten.
Flytta inkopplingspunkten på voltmätaren är mitt förslag.
Vilken bil sitter det i och vad kräver mätaren för att fungera?

Jag får ut ca 11.5V på remoten.

Ja, har tänkt det också, sätta det på tändningen istället.

Det sitter i en audi a3-97, har faktiskt ingen aning vad den behöver, var väldigt lite beskrivning man fick med den, stod inte ens hur man skulle koppla den komplett, "S" var inte förklarat men ja, det är ju kanske rätt självklart:)

Men jag får pröva att sätta pluskabeln någon annan stans då kanske.
Kom ju på nu att den inte har någon remote förresten, har en plus och sedan en anslutning för belysning och en "S" då. Belysning och + sitter alltså på stereons remote nu vilket troligtvis orsakar missvisningen.

Fan i skogen!

84 Inlägg
11 mars 2009
Lonefox skrev:
persson88 skrev:

Nu tänkte du en aning fel va....

Du tänkte på lågnivåsignalen och inte remotespänningen wink

Lågnivån varierar än idag mellan 2V och upp till 8V....

haha du har så rätt. kom på det nu med:D

Sök