3998
Sök

Klä in ljudet i samma som orginalmattan i bagaget ?

270 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
tänkte klä in ljudet i bagaget.

någon som vet vart man kan få tag i vanlig bagagegrå matta/tyg ? samma som är orginal i bagaget.
om det finns i någon större butik som finns i alla städer lr om man beställer ?

865 Inlägg
Random Hero
4 047 Inlägg
12 mars 2009
vanligt hötalartyg är likt de som e i bagaget

Dog food lid. Backwards

270 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
ok så det finns på biltema ? låter toppen för jusst nu ser det ut som skit och snyggare än orginaltyget behöver det inte vara

865 Inlägg
12 mars 2009
bleedingstar skrev:
ok så det finns på biltema ? låter toppen för jusst nu ser det ut som skit och snyggare än orginaltyget behöver det inte vara

jupp kolla på biltema högtalar matta så hittar du nog

270 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
thanks, såg att det fanns tyger där nu.. hoppas bara dom är relativt lika så delarna jag behöver klä in inte sticker ut allt för mkt tongue

660 Inlägg
12 mars 2009
bleedingstar skrev:
thanks, såg att det fanns tyger där nu.. hoppas bara dom är relativt lika så delarna jag behöver klä in inte sticker ut allt för mkt tongue

Tyvär liknar biltemas klädsel inte vanliga klädsel men jag fixa i mitt bagage med det idag och det blev riktigt bra faktiskt!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/109976/large/591905_2da7oy.jpg
Det jag har fixat på bilden är att jag har sågat ut en golvplatta och klätt in med biltemas svarta tyg, resten är Volkswagen GTI-orginalklädsel wink

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
12 mars 2009
Nja....sk lådtyg (eller högtalartyg) saknar plastförstärkningen som bilmattor brukar ha på undersidan.
Dock är tygerna medveten lika för att smälta in i bilens intreörmiljö.

Men rent strukturmässigt tar jag MKT hellre GAS-tyget BRL har då den dels är tätatr och framförallt.....den LUDDAR INTE som Biltemas tyg gör. Dessutom känns biltemas matta som att den har borst på sig som lägger sig åt olika håll och reflekterar ljus så att man kan få tyget väldigt flammigt vilket inte är spec. snyggt.

Finns även andra märken än GAS med fast de kostar lite mer.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

2 283 Inlägg
12 mars 2009
Varför inte klä om original-mattan med högtalartyget så behöver man inte oroa sig?

R.I.P. Michael Jackson!

270 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
tycker det du gjorde ser bra ut i bagaget.. jag ska ju inte ha så mkt tyg . ska bara klä in ljudet som sitter bakom baksätena.. så det är bara den delen som ska kläs och inte "golvet".  det bli i vilket fall som helst snyggare än vad ljudbygget är idag tongue

270 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
Pikey skrev:
Varför inte klä om original-mattan med högtalartyget så behöver man inte oroa sig?

ska även använda lite lite lite tyg uppe på hattyllan till 2 småhögtalare och där är det inte så lätt att klä om hela hatthyllan

660 Inlägg
12 mars 2009
bleedingstar skrev:
tycker det du gjorde ser bra ut i bagaget.. jag ska ju inte ha så mkt tyg . ska bara klä in ljudet som sitter bakom baksätena.. så det är bara den delen som ska kläs och inte "golvet".  det bli i vilket fall som helst snyggare än vad ljudbygget är idag tongue

Kolla min blogg så får du ser hur det såg ut före och efter tygen om du vart intresserad wink

//Soderqvist

270 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
Soderqvist skrev:
bleedingstar skrev:

Kolla min blogg så får du ser hur det såg ut före och efter tygen om du vart intresserad wink

//Soderqvist

shitt vilken skillnad det blev ! såg ju bara positivt ut, får hoppas att det håller i längden oxå ;P

16 197 Inlägg
12 mars 2009
biltemas matta e ju kass enligt mig, luddar ju som f-n å jobbig att hålla rent.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

660 Inlägg
12 mars 2009
bleedingstar skrev:
shitt vilken skillnad det blev ! såg ju bara positivt ut, får hoppas att det håller i längden oxå ;P

Ja det är då inget fel på själva hållbarheten i biltemas matta! Den håller bra för den misshandel den troligen kommer utsättas för och har på det ett oslagbart pris! Hade dock MDS DLS eller GAS matta varit billigare så hade jag använt det.

Dock är biltemas tyg väldigt mysigt om det nu har någon betydelse tongue

evilaudio skrev:
biltemas matta e ju kass enligt mig, luddar ju som f-n å jobbig att hålla rent.

Nja så kass är den inte men att den luddar och lite svår att hålla ren kan jag hålla med om smile Tycker dock att den är värd pengarna man betalar!

//Soderqvist

7 241 Inlägg
12 mars 2009
Står fort. för vad jag säger om GAS-mattan...den kostar inte SÅ mkt mer än Biltemas men är bara SÅÅÅÅÅÅ mkt bättre....
(Observera....jag jobbar inte med bilstereo och har INGEN anknytning till BRL;) )
Senast redigerat av Lonefox (12 mars 2009)

660 Inlägg
12 mars 2009
Lonefox skrev:
Står fort. för vad jag säger om GAS-mattan...den kostar inte SÅ mkt mer än Biltemas men är bara SÅÅÅÅÅÅ mkt bättre....
(Observera....jag jobbar inte med bilstereo och har INGEN anknytning till BRL;) )

Kan tänka mig att GAS matta är likvärdig med MDS och DLS matta. Håller som sagt med att denna matta är det bättre alternativet men om man inte har så mycket pengar så kan alla hundringar man kan spara bra.

//Soderqvist

270 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
om den är svår att hålla ren gör ingenting för mig.. för jag vistas aldrig i bagaget iaf för där sitter bara ljudet och slutsteget.. ska inte klä så mycket nertill heller.. största delen kommer att vara mot sätena.. sålänge det är relativt likt tyg så är jag nöjd.. ska iaf åka förbi biltema imorgon så får vi se.. kanske slänger upp lite bilder sen om man införskaffar något och börjar fixa lite.

16 197 Inlägg
12 mars 2009
Lonefox skrev:

men vill du veta nåt som e "jobbigt".. att MDS matta e ännu bättre..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

7 241 Inlägg
12 mars 2009
evilaudio skrev:
Lonefox skrev:

men vill du veta nåt som e "jobbigt".. att MDS matta e ännu bättre..

Nej FY I HELVETE.....*asg*
Blir nog DLS matta ändå då wink BARA FÖR ATT!!!!!!!
Eller kanske Monacor..... BARA FÖR ATT!!!!!!!!

Sök