Volvo 240 -87 startar inte Hjälp!!

Andreasp84
12 mars 2009 · 30 Inlägg

Tja har en 240 som de e nått fel på den startar inte gnista o så finns de men den får ingen bensin o pumpen fungerar har testat med ett fristående batteri men de kommer ingen ström fram te pumpen o bränsle relät e bytt men de konstiga e att de kommer ström fram te relät men inte från relät o de ska de väl göra? vore tacksam om ja kunde få hjälp me detta MVH andreas

Volvo V70 "V70N CLASSIC" (2008)
volvo_1987
12 mars 2009 · 1 675 Inlägg

sitter en vit liten säkring på samma sida som batteriet. ungefär jämns med servo pump flaskan på vägen. Kan i nte missa den. Byt den även om den inte ser dålig ut. kostar typ 5 kr på okq8. nästan säcker på att det är felet. haft samma problem på 2 st 240 gl -87 wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Andreasp84
12 mars 2009 · 30 Inlägg

ok ska testa

Volvo V70 "V70N CLASSIC" (2008)
volvo_1987
12 mars 2009 · 1 675 Inlägg

gör det. Lovar det är felet. Springer näck i stockholms centrum annars, kanske wink kan va lite svår startad när du byt den, men ge lite gas så ska du se. Hör av dig om hur det gick.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Andreasp84
12 mars 2009 · 30 Inlägg

funkade fint tack för hjälpen

Volvo V70 "V70N CLASSIC" (2008)
volvo_1987
12 mars 2009 · 1 675 Inlägg

standard fel. Lycka till.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Tizze
12 mars 2009 · 161 Inlägg

jag har samma fel på min 240 turbo, bara slutar ge bränsle, kollat pumparna å dom funkar fint om man lägger på ström direkt från batteriet. är det lika på turbo?

Nissan Skyline R32 GTR "GT45. BWRS Turbomeck" (1990)
volvo_1987
12 mars 2009 · 1 675 Inlägg

prova, har förklarat var säkringen sitter wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Tizze
14 mars 2009 · 161 Inlägg

jag har kollat säkringen å bytt relät men det funkar fotfarande inte

Drönirettab
14 mars 2009 · 21 761 Inlägg

t4-bsr skrev:
jag har samma fel på min 240 turbo, bara slutar ge bränsle, kollat pumparna å dom funkar fint om man lägger på ström direkt från batteriet. är det lika på turbo?

Mät om det finns spänning på stift 30 hos relät, ifall det finns spänning så mäter du på stift 87 och 87b samtidigt som du kör startmotorn.

Är relät helt så ska det komma spänning på stift 87 och 87b när startmotorn körs. Stift 87 går till huvudpumpen och säkring 5 (som går vidare till tankpumpen), stift 87b går till styrtrycksventilen och tillsatsluftsliden.

Om det kommer in spänning till relät men inte kommer ut spänning, då kan relät vara trasigt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang