6273
Sök

Luftgevär??

blacken
14 mars 2009
Trådstartare
Hur fasen är det möjligt, det är en fjäderbössa Cal,177 (4,5).hmm
OBS! kan vara jobbigt för känsliga..
http://www.youtube.com/watch?v=gy86MI3m … re=related
Senast redigerat av blacken (14 mars 2009)

DFFL
9 020 Inlägg
14 mars 2009
Fuck me...

Tur att det inte var en sån man fick när man var 12.
Hade ju skjutit ihjäl allt. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

blacken
14 mars 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Fuck me...

Du med??..big_smile

DFFL
9 020 Inlägg
14 mars 2009
blacken skrev:
FireTraXX skrev:
Fuck me...

Du med??..big_smile

Ja, är nog tur att jag fick nöja mig med att försöka träffa fåglar.
Rådjur och dylikt hade ju legat risigt till om jag hade haft det luftgeväret från klippet.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

blacken
14 mars 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
blacken skrev:
FireTraXX skrev:
Fuck me...

Du med??..big_smile

Ja, är nog tur att jag fick nöja mig med att försöka träffa fåglar.
Rådjur och dylikt hade ju legat risigt till om jag hade haft det luftgeväret från klippet.

Hmmm, nu så har ju du en tomt, och på dom så brukar det att spatsera rådjur på, har jag hört..tonguelol

DFFL
9 020 Inlägg
15 mars 2009
Sant, nog bäst att jag sätter mig på vakt redan inatt. tongue

Russel Crowe, Gladiator.

624 Inlägg
15 mars 2009
ej så konstigt med tanke på att anslgsenergien i sverige är begränsad till 10joule-200m/s
geväret på filmen är ett ostrypt fjädergevär-dvs org fjäder sitter i,säkert mer än 30j och runt 350m/s

avståndet till grisen verkar vara runt 10m,skulle säkert kunna knäppa en älg på det avståndet med lite tur..

who´s the man?

blacken
15 mars 2009
Trådstartare
guwib skrev:
ej så konstigt med tanke på att anslgsenergien i sverige är begränsad till 10joule-200m/s
geväret på filmen är ett ostrypt fjädergevär-dvs org fjäder sitter i,säkert mer än 30j och runt 350m/s

avståndet till grisen verkar vara runt 10m,skulle säkert kunna knäppa en älg på det avståndet med lite tur..

Nja, efter 10J så är dom licenspliktiga,så någon begränsning föreligger ej, men ändå Cal,177 och vanlig fjäder, så presterar den 1600 fps!, vad den har för joule vet ej, men .22:an av densamma lämnar 32 joules vid 1300 fps imponerande. Och avståndet är nog mer 15-20 meter plus att han skjuter genom buskage..

blacken
15 mars 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Sant, nog bäst att jag sätter mig på vakt redan inatt. tongue

Du får nog byta namn på forumet,  "Deerhunter".. coolloltongue

KHRacing
15 mars 2009
Trådstartare
533m/sek -- är t.o.m bättre än vissa kulvapen.

Hum.... eftersom det verkar vara en reklamfilm för Gamo så säger jag.... tror inte på det.

blacken
15 mars 2009
Trådstartare
KHRacing skrev:

Hum.... eftersom det verkar vara en reklamfilm för Gamo så säger jag.... tror inte på det.

Vissa? en 9:a ligger mellan 280-460 m/s  beroende på fabrikat..  Så håller med dig, vi stämmer dom asen före falsk reklam..big_smile

KHRacing
15 mars 2009
Trådstartare
blacken skrev:
KHRacing skrev:

Vissa? en 9:a ligger mellan 280-460 m/s  beroende på fabrikat..  Så håller med dig, vi stämmer dom asen före falsk reklam..big_smile

2800foot/sek eller 900m/sek har en 22.a med hålspetsammunition, jag vet detta då jag jagat med en sådan -  s att ett luftdrivet gevär som man endast 2knäcker2 en enda gång för att ladda, kan ge 533m/sek - funkar ej  smile

blacken
15 mars 2009
Trådstartare
KHRacing skrev:
blacken skrev:
KHRacing skrev:

2800foot/sek eller 900m/sek har en 22.a med hålspetsammunition, jag vet detta då jag jagat med en sådan -  s att ett luftdrivet gevär som man endast 2knäcker2 en enda gång för att ladda, kan ge 533m/sek - funkar ej  smile

Vi stämmer dom på allt, här ska tjänas stålar den amerikanska vägen "I gonna sue my way to the top"..big_smile

Sök