1862
Sök

Montera 6,5 i framdörrar.

2 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
Sitter och planerar ljud bygge i en Saab 9-5 och funderar lite på hur man får till en riktigt bra montering i fram dörrarna. Vet att man bör dämpa med ex asfalts matta och att det ska vara en stadig baffel. Finns det andra knep för att få det riktigt bra. Det blir ju inte som en avstämd låda precis så funderingen är om framsystem är byggda att klara en "otät" dörr montering. Hur gör ni andra som är kunniga i bil ljud???

ljudfantast
1 372 Inlägg
15 mars 2009
mja ju tätare och finare du får det desto bättre ju för basens del men jag tycker man hör skillnad på de mellanfrekventa klangen ju tätare dörren är, men jag är ju ingen finlyssnare. Jag ska också bygga framsystem i skrivande stund och jag ska iaf satsa mycket på en tät och dämpad dörr för mina mutant euphonys.

1 727 Inlägg
15 mars 2009
En stor grej när man har element rätt ut i dörr, är att hålla isär just kupesidan på elementet och baksidan.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

2 914 Inlägg
15 mars 2009
Horsyhorse skrev:
En stor grej när man har element rätt ut i dörr, är att hålla isär just kupesidan på elementet och baksidan.

Pierre

smålånar tråden (om det är ok)
hört att man kan göra en låda åt framsystemet åxå... är det lika noga på liter om en baslåda?
(har inte jättestora krav men det ska gå skruva upp ganska mycket innan det får börja låta illa men det ska gå lyssna på) har jbl gt5 4" element

399 Inlägg
15 mars 2009
Grejen med låda till framsystem gäller mest om man har olika sorters element i en dörr t.ex. mellanregister och midbas. Då kan de va lämpligt med låda till mellanregistret.

Får ju räkna på en låda till elementen wink Inte svårare än så

2 914 Inlägg
16 mars 2009
Maildaemon skrev:
Grejen med låda till framsystem gäller mest om man har olika sorters element i en dörr t.ex. mellanregister och midbas. Då kan de va lämpligt med låda till mellanregistret.

Får ju räkna på en låda till elementen wink Inte svårare än så

aha okej tongue nej jag har bara 2 st och det är en i varje sida av bilen.
okej men jag antar att det är bara att snöra dit en som man har räknat ut tongue ska se om jag hittar någonstans vad den sak ha tongue

Sök