7035
Sök

Vart kan man få tag på en Motorstyrenhet (ECU) fas 2 Till en S40 T4 -98?

S40 T4
584 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
Vart kan man få tag på en Motorstyrenhet (ECU) fas 2 Till en S40 T4 -98?

Passar den för Fas 1 då?

jag hade tänkt och ha en fas 2 för jag hade hört att dom håller mycket bättre är det någon som vet om det är sant?
Senast redigerat av Shady_killen (10 mars 2009)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
10 mars 2009
www.blocket.se
www.tradera.se
www.laga.se
www.bildelsbasen.se

Eller så åker du till volvo o köper ett, jag är helt övetygad om att dessa styrdon inte är tagna ur lager smile

Av vilken anledning ska du byta?

Rejsa ?
2 959 Inlägg
11 mars 2009
Jag är även helt övertygad om att bilen inte kommer starta om du bara kopplar in en ny styrbox då startspärren ligger i boxen.

98 och även 99 års turbomodeller hade offta kassa styrboxar (Mjukvaran som är dålig) vilket gjorde att motorn fick ryckig gång när man drog genom varvtalsregistret på de högre växlarna.
Boxarna går inte att uppdatera på vanligt vis så man bytte ut dom för att bli av med problemet.
Detta kan man göra idag med om man har problem, det är ett måste att göra innan tex chippning för annars blir problemet ännu tydligare.
Ska du byta box får du köpa en av Volvo och sedan få hjälp att byta box då det krävs att man går in med datorn för att få det att lira.
Boxarna är numera rätt dyra...sista jag kollade var det över 5000:-

Är det därför du ska byta så vet du lite mer smile

Autotech

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 mars 2009
Fas2 kör med 512bitars system medans fas 1 kör 265bitars, så det passar inte.  Bilen kommer starta och fungera ända tills imobilizern får för sig att byta startkod, sen funkar inte bilen längre.  Ett problem killarna hade på strippen på tiden det begav sig när de bytta styrbox för att byta mapp till den vassare med Racesoppa

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

S40 T4
584 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
tack för alla svar jag lämnade in bilen hos volvo och fick reda på idag att min styrenhet är paj så jag e tvungen att byta ut den till orginal nu men är det någon som vet vad det skulle kunna kosta? 5000 kr ligger dom inte på nu iaf har typ hört runt 7000 kr för själv styrenheten tror jag men sen måste jag ju programera styrenheten med och så men vad tror ni att priset skulle kunna ligga på?

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 mars 2009
Shady_killen skrev:
tack för alla svar jag lämnade in bilen hos volvo och fick reda på idag att min styrenhet är paj så jag e tvungen att byta ut den till orginal nu men är det någon som vet vad det skulle kunna kosta? 5000 kr ligger dom inte på nu iaf har typ hört runt 7000 kr för själv styrenheten tror jag men sen måste jag ju programera styrenheten med och så men vad tror ni att priset skulle kunna ligga på?

Jag har ju försökt hjälpa dig men svaran bara ramlar ju av dig.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök