4606
Sök

Fartkamera-event (Tips och idéer varmt välkomna)

950 Inlägg
17 mars 2009
Där finns ju ett liknande evenemang, men utan hastighetskamera, där det går att köra fort i lång tid rakt fram.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=110098

4 001 Inlägg
18 mars 2009
Dagge88 skrev:
brk95 skrev:
hej fartkameror hänger inte med när man passerar fortare än 235 km/h , det var det som testades i topgear ,

Mythbusters på discovery testa det med o dom lånade in en lamborghini (om jag minns rätt) o dom blåste för bi den i 280 knyck o den fick en perfekt bild, och då hade dom hängt på en grej som skulle göra reg skylten suddigare..
Så beror lite på vilken kamra det är, men i testet var det den amerikanska som sitter ute på gatorna i usa då.

både england & usa tar bilderna bakifrån, sen om det har nåt med saken å göra vet jag inte wink

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

629 Inlägg
18 mars 2009
kolvas skrev:
både england & usa tar bilderna bakifrån, sen om det har nåt med saken å göra vet jag inte wink

mja detta gör dom väll för att deras lag inte behöver en bild av föraren som vi behöver här i sverige...

Mröh

341 Inlägg
18 mars 2009
Dagge88 skrev:
brk95 skrev:
hej fartkameror hänger inte med när man passerar fortare än 235 km/h , det var det som testades i topgear ,

Mythbusters på discovery testa det med o dom lånade in en lamborghini (om jag minns rätt) o dom blåste för bi den i 280 knyck o den fick en perfekt bild, och då hade dom hängt på en grej som skulle göra reg skylten suddigare..
Så beror lite på vilken kamra det är, men i testet var det den amerikanska som sitter ute på gatorna i usa då.

Över 280 km/h reagerar inte kameran vad jag har hört iaf wink

206 Inlägg
18 mars 2009
Trådskaparen: Det borde du verkligen skicka in som förslag (någonstans), Jag tror det skulle gynna vägverket/transportstyrelsen/vad de nu heter, genom att folk uppskattar att de arrangerar en sån sak

4 005 Inlägg
18 mars 2009
Jag kan tänka mig att Polisen kan tänka sig att ställa upp på detta med en mobil fartkamera, bjud in någon bil/lokalblaska på detta också.

Dina argument FÖR polisens fördel tycker jag låter vettiga!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 mars 2009
Tycker dina argument låter mycket vettiga, både för att folk skall kunna gasa av sig, som ett test av bilar och fartkameror och för att helt enkelt låta polisen visa upp tekniken de använder sig utav.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 814 Inlägg
18 mars 2009
rolig ide!!!

låter helskoj big_smile

"dagens fartdåre" pris sen?

94 Inlägg
18 mars 2009
kolvas skrev:
Mortalis skrev:
Kan man inte avsluta evenemanget med stening-av-fartkamera? Sätt kameran i en potatissäck och låt alla stå å kasta sten på den. De hade vart roligt!

man kan ju skapa någon slags FAQ om hur man smädar en fartkamera lollollol

med så många briljanta ideér som brukar dyka upp när man samlas ett gäng bilintresserade dårar så borde det kunna leda till något mycket roligt tongue

Har en kompis som har en ganska stor lastbil.. och det var några onda människor som bestämde sig för att sätta upp en fartkamera på väg till hans jobb... Och det gillade han inte särskilt mycket. Så det råkade hamna en liten wire runt den och konstigt nog satt den wiren fasst i lastbilen med cool

Sök