Sälja bil hur blir det med skatten?

Lurken_85
18 mars 2009 · 832 Inlägg

9000_griffin_aero skrev:
glömde en sak..för att kunna köra bilen med sk skattekredit så måste man ha intyg från vägverket med i bilen för att bevisa om att bilen är påställd...o det måste man göra även om jag köper en avställd bil idag o vill köra hem den oavsett vad man skriver på det gula papret....möter du en kukpolis så får du låta bilen stå där dom stoppade dig...vet det av egen erfarenhet...

Ställer man på bilen på internet så kan man skriva ut ett intyg på att bilen är påställd. Men jag tycker ändå att polisen borde kolla upp om bilen är påställd även om man inte har intyg.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
9000_griffin_aero
18 mars 2009 · 34 Inlägg

lurken_85...jo...det kollade dom...o såg att den var påställd med skattekredit men dom som körde bilen hade inte papret med sig...o den där kvinnliga f---a snuten sa att bilen ska hem igen annars åker skyltarna...o dagen detta hände hade jag redan hunnit betala skatten o hade kvittot i bilen...men vägverket hade inte fått in betalningen till sina datorer...men lagen hade ju ändrats o att köra med kvittot gällde inte längre...trafikpolisen i värnamo sa när jag ringde som att det går bra att köra med kvittot i detta fall om man inte hade påställnings papret i bilen...samma sak med länspolisen i jönköping..dom hade ingen aning om att lagen hade ändrats så att kvitto körningen var olagligt .....men vägverket sa att dom ändrade lagen redan 2006 o polisen skall veta det...o som sagt...möter man en skit snutar så kan dom jävlas helt lagligt...

Lurken_85
19 mars 2009 · 832 Inlägg

9000_griffin_aero skrev:
lurken_85...jo...det kollade dom...o såg att den var påställd med skattekredit men dom som körde bilen hade inte papret med sig...o den där kvinnliga f---a snuten sa att bilen ska hem igen annars åker skyltarna...o dagen detta hände hade jag redan hunnit betala skatten o hade kvittot i bilen...men vägverket hade inte fått in betalningen till sina datorer...men lagen hade ju ändrats o att köra med kvittot gällde inte längre...trafikpolisen i värnamo sa när jag ringde som att det går bra att köra med kvittot i detta fall om man inte hade påställnings papret i bilen...samma sak med länspolisen i jönköping..dom hade ingen aning om att lagen hade ändrats så att kvitto körningen var olagligt .....men vägverket sa att dom ändrade lagen redan 2006 o polisen skall veta det...o som sagt...möter man en skit snutar så kan dom jävlas helt lagligt...

Jo visst kan snutar jävlas. Lite som bilprovningen, hittar dom inget fel så måste dom hitta skitsaker att sätta en 2a på. tongue

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
gamlingen
19 mars 2009 · 5 198 Inlägg

Många gissningar och tror... allt står här

http://transportstyrelsen.se/sv/Vag/For … donsskatt/

Skit enkelt bara läsa innantill

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang