6294
Sök

Hur många bmw 850 AC Schnitzer finns det?

Osponsrad
1 631 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
En kompis till mig säger att det bara finns 3 stycken BMW 850 AC Schnitzer . Är detta sant och hur kan man kolla det, har gooooglat som en tok men inte kommit fram till ngt sad  Visserligen är det e mkt fin bil och om den e så ovanlig hur kan det komma sig att PowerAuto i Ystad säljer sin för under 200K ??  Tack för mig

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

12 086 Inlägg
20 mars 2009
Ac Schnitzer gör väl inga Bmws..

3 714 Inlägg
20 mars 2009
förmodligen en BMW 850 som har grejor från monterade

AC Schnitzer är ju ett trimföretag till bmw

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

1 488 Inlägg
20 mars 2009
Tänk på att sätta en tydligare rubrik framöver, ändrade åt dig för denna gång.

12 086 Inlägg
20 mars 2009
Ac Schnitzer gör trim och styling till Bmw, inget mer vad jag vet. Alltså kan man inte kalla bilen för Ac Schnitzel bara för att man har en vinge och ett par alupedaler from dom. Alpina tex gör ju fabriksnya modifikationer och kan därför kallas för Bmw Alpina.

Egentligen har jag ingen aning men så tror jag tongue
Senast redigerat av JapMax (20 mars 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 mars 2009
JapMax skrev:
Ac Schnitzer gör trim och styling till Bmw, inget mer vad jag vet. Alltså kan man inte kalla bilen för Ac Schnitzel bara för att man har en vinge och ett par alupedaler from dom. Alpina tex gör ju fabriksnya modifikationer och kan därför kallas för Bmw Alpina.

Vissa BMWs reggas som en ACS eller Hartge (tex) i Tyskland efter att ha konverterats. Dessa brukar då räknas som en "äkta *namn*".

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

DFFL
9 020 Inlägg
20 mars 2009
Rquired skrev:
JapMax skrev:

Vissa BMWs reggas som en ACS eller Hartge (tex) i Tyskland efter att ha konverterats. Dessa brukar då räknas som en "äkta *namn*".

Det är för att de precis som Alpina har hela modellprogram´med BMW:s bilar.

Förövrigt så föredrar jag Hartge, även om AC Schnitzer är jävligt grymma.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 mars 2009
FireTraXX skrev:
Rquired skrev:
JapMax skrev:

Det är för att de precis som Alpina har hela modellprogram´med BMW:s bilar.

Förövrigt så föredrar jag Hartge, även om AC Schnitzer är jävligt grymma.

Håller med, ACS överdriver med framför allt utseendet. Det är som Audis avskalade look vs. en plastraket...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

12 086 Inlägg
21 mars 2009
Rquired skrev:
JapMax skrev:

Är så fallet tänker jag inte trotsa.

Osponsrad
1 631 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
Så det rätta svaret på min fråga är alltså att det finns fler än tre stycken Ac Schnitzer bestyckade BMW 850´s !!

Tack för alla svar smile
Senast redigerat av BudgetDunkaren (21 mars 2009)

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
21 mars 2009

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Sök