5579
Sök

Låna pengar

Pekabow i can see u
644 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
Tjänna där,,,,

har tänkt ta lån av banken på runt 600 tusen för lägenhet köp..
jag plugga så det är inte direkt Bästa inkomst jag har.
men har sparat ungefär 150 tusen kr ... skulle då baken acceptera mig om ja nu ger de den summan för att ta lån för resten ?

KTM 660
537 Inlägg
23 mars 2009
Skulle nog inte tro det. Varför ska du ge dom 150 tusen för att sen låna 600? Inte bättre att låna 450 då?

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

35 Inlägg
23 mars 2009
JockeRX7 skrev:
Skulle nog inte tro det. Varför ska du ge dom 150 tusen för att sen låna 600? Inte bättre att låna 450 då?

Typ? tongue

Bättre börda man bär ej på vägen än mycket mannavett

Pekabow i can see u
644 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
ja menar som säkerhet ,,

8 920 Inlägg
23 mars 2009
Är ju bara din bank som kan ge dig svaret, vi övriga kan ju bara gissa.
Jag gissar på att du får ett Nej om du inte har några inkomster.

Fotograf på Tierp iDag

KTM 660
537 Inlägg
23 mars 2009
Abeed skrev:
ja menar som säkerhet ,,

Fatta det med, men du formulerar dig väldigt konstigt så var tvungen att skriva det där tongue

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

typ..eh..va?
582 Inlägg
23 mars 2009
Abeed skrev:
ja menar som säkerhet ,,

Haha ja för får dom inte tillbaka sina 600 tusen, så har dom ju en säkerhet på 150 tusen? tongue

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

1 571 Inlägg
23 mars 2009
Banker gillar när man sparar, självklart en stor fördel med lite kapital. Men personligen skulle jag nog inte köpa hus/lägenhet under pågående studier. smile

35 Inlägg
23 mars 2009
Ja kanske bättre när man får jobb och har en inkomst?

Bättre börda man bär ej på vägen än mycket mannavett

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
23 mars 2009
Abeed skrev:
ja menar som säkerhet ,,

din lägenhet är säkerheten

135 Inlägg
23 mars 2009
Din lägenhet blir ju säkerheten som maximus sa!! Visst har du ett + kanten när du skall gå till banken och låna pengar att du har lyckats att spara pengar på den låga inkomst som du har!! Om inte annat kanske du har någon borgenär.
Lycka till med köpet !

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
23 mars 2009
Tror tyvärr du får nej.
Dom är rätt restriktiva med bolån nu pga det ekonomiska läget.

Annars gäller det som maximus skrev, tar du bolån är det lägenheten/huset du köper som fungerar som säkerhet.

/ichi

Thorssa
23 mars 2009
Du kommer antagligen behöva en medlåntagare. När du har betalat ditt boende så vill de flesta banker att du har 6000-7500 kr kvar att leva på varje månad (Summan varierar mellan olika banker). Så sitter du på bara CSN så ska du bo jävligt billigt för att kunna få ett lån själv på de summorna. Men om du har en förälder eller något som kan stå som medlåntagare och har tillräckligt bra ekonomi så borde det funka.

Ring runt till 3-4 banker och fråga vad det finns för möjligheter!

631 Inlägg
23 mars 2009
det är BRA idé att köpa hus/lght just nu ...    bra priser till bra räntor.. Men om man pluggar.. mm..   Kör på om du klarar det...   Men det kan ju bara bankerna svara på..

4 637 Inlägg
23 mars 2009
Lånar tråden lite. Måste man ha fast jobb för att ta lån till t ex en billigare bil? (45.000) Har säsonganställning och när den är över har jag A-kassa.
Vem som helst fattar att jag kan betala av runt 700 i månaden när jag har 8 000-9 000 över i månaden när hyra och allt är betalt oavsett om jag jobbar eller inte. Jag har inga tidigare lån. Men fattar långivaren det?
Hur mycket kan man låna utan att ha fast jobb?
Dock sparar jag nog lite mer och köper en eventuell bruksbil kontant, inget skoj med lån.
Senast redigerat av EmilHammarlund (23 mars 2009)

1 723 Inlägg
23 mars 2009
EmilHammarlund skrev:
Lånar tråden lite. Måste man ha fast jobb för att ta lån till t ex en billigare bil? (45.000) Har säsonganställning och när den är över har jag A-kassa.
Vem som helst fattar att man kan betala av 700 i månaden när man har 8000-9000 över i månaden när hyra och allt är betalt oavsett om jag jobbar eller inte. Jag har inga tidigare lån. Men fattar långivaren det?
Dock köper jag nog en eventuell bruksbil kontant till vintern, inget skoj med lån.

jag fick lån på 45000kr och var då uppriktig och sa vad pengarna skulle gå till och att jag inte kommer att ha kvar mitt jobb. Det godkändes utan problem, men var ca 8-9 år sedan. Nu tror jag läget är helt annorlunda.

4 637 Inlägg
23 mars 2009
falloutboy skrev:
EmilHammarlund skrev:
Vem som helst fattar att man kan betala av 700 i månaden när man har 8000-9000 över i månaden när hyra och allt är betalt oavsett om jag jobbar eller inte. Jag har inga tidigare lån. Men fattar långivaren det?
Dock köper jag nog en eventuell bruksbil kontant till vintern, inget skoj med lån.

jag fick lån på 45000kr och var då uppriktig och sa vad pengarna skulle gå till och att jag inte kommer att ha kvar mitt jobb. Det godkändes utan problem, men var ca 8-9 år sedan. Nu tror jag läget är helt annorlunda.

Jo, framförallt borde reglerna vara hårda hos de långivare som har låg ränta. sad Faan att jag inte får något fast jobb, skulle inte låna ihjäl mig men vissa drömmar skulle kanske kunna förverkligas och ge mig ett lyckligare liv...

Sök