5783
Sök

9-3 ss aero sänkningstips`?

501 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
Hej undrar om nån vet vart man kan få tag på bra sänkfjädrar till ett vettigt pris?

Sen undrar jag om det e några konstigheter med att montera dom eller är det som vanliga fjädrar?

Mvh DIEZEL_NET

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

8 929 Inlägg
23 mars 2009
Det jag vet är att man måste kallibrera om ESP efter en sänkning men spelar säkerhet mindre roll så kan man ju skita i det och spara ca 700:-.
För jag misstänker att du inte tänker byta dämparna utan endast fjädrar.

Fotograf på Tierp iDag

501 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
Hamilton skrev:
Det jag vet är att man måste kallibrera om ESP efter en sänkning men spelar säkerhet mindre roll så kan man ju skita i det och spara ca 700:-.

Bara man får en fin sänkning då behövs väl inte byte av dämparna eller?

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

8 929 Inlägg
23 mars 2009
DIEZEL_NET skrev:
Hamilton skrev:

Fjädrar och dämpare ska vara anpassade för varandra så i ditt fall är nya dämpare+fjädrar att rekomendera.
Bilstein Sprint dämpare och H&R Fjädrar som sänker 30/30mm skulle nog passa bra, funderar själv på just dom.

Fotograf på Tierp iDag

501 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
Hamilton skrev:
DIEZEL_NET skrev:
Hamilton skrev:

Fjädrar och dämpare ska vara anpassade för varandra så i ditt fall är nya dämpare+fjädrar att rekomendera.
Bilstein Sprint dämpare och H&R Fjädrar som sänker 30/30mm skulle nog passa bra, funderar själv på just dom.

det e ju bara det att det kommer ju kosta!! och orka köra halva sommarn med en stadsjeep...  men tack för tipsen i alla fall

OEM <3
6 957 Inlägg
23 mars 2009
Det är ingen som säger att du måste köpa dämpare samtidigt som fjädrar, du kan enbart köpa fjädrar
från t.ex. GE Motorsport för 1490kr som sänker 35mm, ja åkte 4000mil fjädersänkt i min gamla
bil och där var dämparna inte dåliga när jag bytte bil.

Ang. kalibrering så är det enbart så att givarna för längdregleringen ska hitta sitt läge igen, detta hände mig, 1 får jag byta, kostar kring 500kr på SDCC men det är inte alltid man har samma otur som jag.

Mvh

OEM <3

501 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
Bjork skrev:
Det är ingen som säger att du måste köpa dämpare samtidigt som fjädrar, du kan enbart köpa fjädrar
från t.ex. GE Motorsport för 1490kr som sänker 35mm, ja åkte 4000mil fjädersänkt i min gamla
bil och där var dämparna inte dåliga när jag bytte bil.

Ang. kalibrering så är det enbart så att givarna för längdregleringen ska hitta sitt läge igen, detta hände mig, 1 får jag byta, kostar kring 500kr på SDCC men det är inte alltid man har samma otur som jag.

Mvh

låter bra det men ser det fint ut med 35mm eller ska man satsa på 40 .. har en däck dimension på 235/35/19" ?

Sök