4770
Sök

Plasta instrumentbrädan.

596 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
#1
Är där något man ska tänka på när man ska plasta instrument brädan?
För utom att man ska rugga upp ytan innan man plastar

Vart jag mig i världen vänder lämnar jag SVARTA RÄNDER

Byggare Behm
562 Inlägg
25 mars 2009
#2
Förutom allt med som har att göra med tekniken hur man plastar..
Se upp med att plasta över kanterna runt brädan med allt för många lager ,då kanske inte brädan passar
sen när den ska sättas fast i bilen igen.
Kan ju vara bra att tänka på big_smile

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

Random Hero
4 047 Inlägg
25 mars 2009
#3
göra rent ordentligt o göra de stabilt o bra, de visste du säkert redan big_smile

Dog food lid. Backwards

596 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
#4
oki tackar

Vart jag mig i världen vänder lämnar jag SVARTA RÄNDER

1 634 Inlägg
25 mars 2009
#5
Dra av orginalklädseln först. Tråkigt om plasten släpper efter ett tag för du inte orka dra bort vinylen eller vad din bräda nu var klädd med. Sedan skall man väl passa sig för att bygga på där olika panelen möts, typ runt luftspjäll, mittkonsol osv.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

596 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
#6
tackar för svaret

Vart jag mig i världen vänder lämnar jag SVARTA RÄNDER


Sök