5618
Sök

Knivigt trassel med laptopen

4 554 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
har en laptop av lite äldre modell som jag använt som server under ett år snart, i onsdans klappade den ihop totalt, prosessorn brände eller något vad vet jag den vart stendöd iaf. det tråkiga är att jag hade en del viktiga saker på den som hade vart bra att rädda. hårdisken fick jag urr och statt i en annan laptop av äldre modell för att se om den funka och de gör den till viss del, den går att komma åt med en bot skiva dvs ett dosliknande program, har provat at installera windows på den men hopplöst då den inte laddar de när den startar. så nu till frågan finns de något bra boot program som man akn använd aig av för att flytta filer då det jag har nu inte kan flytta mappar vilket är cp segt då det är några hundra filer i olika mappar..

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 mars 2009
Kan du inte bara sätta hårddisken som en slav och koppla in den i en annan dator som ett usb-minne typ?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

4 554 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
nä har bara en hårdsikplats på laptopen och det är inte ide anslutning på den gamla hårdisken så de går inte..

8 921 Inlägg
24 mars 2009
Hiren's BootCD kan lösa ditt problem, har du en fräsch hårddisk så skulle jag flytta allt i från laptopens hd till den.

Fotograf på Tierp iDag

4 554 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
ska kolla efter de, ja jag har kameran som usb minne så har börjat flytta över men flytta några filer i taget tar evigheter så de hade vart bra med nån boot skiva som kan flytta hela mappar

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 mars 2009
loudness skrev:
nä har bara en hårdsikplats på laptopen och det är inte ide anslutning på den gamla hårdisken så de går inte..

Tänkte snarare på om du hade nån stationär dator med samma portar. Eller så har man kanske nån kompis att utnyttja smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

4 554 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
Hamilton skrev:
Hiren's BootCD kan lösa ditt problem, har du en fräsch hårddisk så skulle jag flytta allt i från laptopens hd till den.

laddade ner den men vetefan hur jag ska använda den:P verkar inte som den går att köra i annat änb windows eller nått.. helskumm

4 554 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
verkar som  ja fått kopierat över de mesta nu.. tack hamilton för tipset det blir en plus i kanten!

Sök