5791
Sök

Dörrklädsel på bmw 525i e34

146 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
#1
Hej! Undrar om någon skulle kunna förklara hur man lättast får av dörrklädseln på förardörren på en bmw 525i e34.
Har kollat lite och har sett att den sitter med clips eller vad man ska kalla det men de vill inte släppa så lätt. hmm vill inte skada något och och är därför tacksam för tips! smile

Mvh

Min Bil Är Inte Din Bil

Byggare Behm
562 Inlägg
25 mars 2009
#2
Det sitter en torxskruv uppe vid handtaget bakom en liten täckplatta sen är det clips som du säger.
När du fått loss dörrsidan så kommer du att fastna i vajern till handtaget, vrid hela dörrsidan 90 grader uppåt ( som en såndär utställningsbil ) och haka av vajern.
Klart.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

146 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
#3
Tackar så mycket! smile ska ut och kolla imorron när man ser något..

Min Bil Är Inte Din Bil

12 086 Inlägg
26 mars 2009
#4
Hade lite svårt o tolka Jonex men vill tillägga att mitt i dörrsidan så är de ett stort klipps, vid demontering lyfter man dörrsidan uppot (om jag fattat rätt) Sedan vid montering trycken man in den rakt in.


Sök