4277
Sök

Vilket lim till skumgummi klädd vinyl?

956 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
Hej, har köpt lite vinyl som jag ska klä några saker med och denna har en skumgummi klädd baksida som jag ska ha kvar.
Så vilket lim fungerar det att använda? Vet ju att man andvänder tex fastbond till vinyl men tänkte att det kanske fungerar bättre med någon annan sort när det bir skumgummi det ska fästa med, kanske att det skulle fungera med spraylim.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

757 Inlägg
10 februari 2009
spraylim skulle jag nog satsa på iaf.

956 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
Tänkte det med men skulle känans drygt om det skulle lossna med, då jag lika gärna kunde ha köpt annat. Någon som vet om det biter bra med spraylim på skummgummi?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

SKÅNING
1 215 Inlägg
10 februari 2009
alseryd skrev:
Om du använder spray lim så limma bägge sidorna som ska sitta ihop. När du sprayat så vänta med att montera ihop cirka 30 sekunder sedan trycker du ihop dom så sitter det.
Sedan fins det bra och dåliga spray lim. 3M borde hålla i flera år.
Mvh Eva. Tapetserare.

Precis 3M är det bästa finns ett som är tillför skumgimmi limmning andvände det på farsans chrysler när vi limmade på innertyget på pappen  till innertaket för säkert 7 år sen och det sitter kvar...

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Studerande
463 Inlägg
10 februari 2009
MDS spraylim fungerar däremot inte speciellt bra! (Vet av egen erfarenhet...)

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

ljudfantast
1 372 Inlägg
26 mars 2009
har hört att spraylim avger gaser som inte är bra om det är varmt ute. Är det ett "slutet" material som vinyl så stannar gaserna kvar under materialet och bildar bubblor.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
26 mars 2009
Sikabond 590 (kontaktlim) eller Sikabond 570 (golv/vägglim)

Rock'n Roll

Sök