Hur kopplar man en Ställbar Bränsletrycksregulator

grindborg1
6 februari 2009 · 326 Inlägg

tänkte om någon vet hur man kopplar in en ställbar Bränsletrycksregulator på en b230ft motor. fast de är nog lika på alla b230 med turbo. men skulle vara snällt om någon kan svara på de här och gärna visa en bild hur de är kopplat. (vet inte vart jag ska lägga in den här tråden så flytta den om de behövs ) mvh henke

Volvo 745 turbo "nu lever den igen" (1988)
Volkswagen typ1 "Ratlook Hoodride" (1962)
Volvo 740 turbo "nya drift bilen" (1987)
Kmarcus
9 februari 2009 · 854 Inlägg

Någon som har koll? Funderar lite på samma sak.

BMW M3 Coupé "3.0 goes 3.2" (1994)
bollen1986
9 februari 2009 · 3 714 Inlägg

en på utgående och en på ingående så ska det funka

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
WapplinG__
9 februari 2009 · 28 Inlägg

du kopplar in den på bräsle ledningen efter orginal regulatorn plus en vakum slang till insuget som ska sitta efter spjället. sen drar du bara en retur från den ställbara btr:en till orginal retur slangen. eller om du inte vill ha kvar orginal regulatorn så måste du köpa en koppling som passar på orginal fästet. de är lättast om du låter orginal regulatorn sitta kvar. mvh

Koop
9 februari 2009 · 1 867 Inlägg

Det finns malpassiregulatorer som har passade oringsfäste, då kan man montera den rätt in på originalplats.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Kmarcus
9 februari 2009 · 854 Inlägg

Okej, börjar få lite koll på det. men en bild hade underlättat mycket.
Vart finns dom regulatorerna att köpa då?

BMW M3 Coupé "3.0 goes 3.2" (1994)
940turboplus Rapidoz
9 februari 2009 · 688 Inlägg

Din Orginal BTR sitter ju rakt på fuelrailen.
Gör såhär.

1.klipp slangen som går ifrån Org.BTR och förläng den in i den nya BTR:ens ingång.

2. dra en ny slang ifrån den nya externa BTR:en  tillbaka till retur röret.

3.klip vakuumslangen och gör ett T-kors så att den ger vakuum till båda BTR:erna.

Det som nu händer är att även om din gamla öppnar så kommer inget tillbaka då den nya fortsätter blockera bränslet från att leda tillbaka tills den uppnåt sitt Nuvarande inställda tryck.

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
Kmarcus
9 februari 2009 · 854 Inlägg

940turboplus skrev:
Din Orginal BTR sitter ju rakt på fuelrailen.
Gör såhär.

1.klipp slangen som går ifrån Org.BTR och förläng den in i den nya BTR:ens ingång.

2. dra en ny slang ifrån den nya externa BTR:en  tillbaka till retur röret.

3.klip vakuumslangen och gör ett T-kors så att den ger vakuum till båda BTR:erna.

Det som nu händer är att även om din gamla öppnar så kommer inget tillbaka då den nya fortsätter blockera bränslet från att leda tillbaka tills den uppnåt sitt Nuvarande inställda tryck.

Tack för en bra förklaring! Det var så jag hade tänkt men var inte säker på om det blev rätt smile Brukar man få med monteringsdetaljer vid köp?

BMW M3 Coupé "3.0 goes 3.2" (1994)
johan-940ltt
27 mars 2009 · 23 Inlägg

jag har köpt en ombygnads sats till orginal btr en så den blir ställbar:D köpte den på alutech.se
skit bra

jaha det va det de
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang