4103
Sök

vad göra? (ytterspegel)

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
hej

kanske lite dålig rubrik men hur som helst... så här ligger det till..

går ut en dag för att ta bilen till jobbet, sätter mig och stänger dörren, precis när jag stängt så ramlar vänstra glaset (ytterspegeln) av... (fabriksfel?) smått irriterad att just min åker av när över 10 år gamla bilar fortfarande håller...  hur som helst, åker till jobbet utan skiten och ett par dagar framåt tills jag har tid att ta mig till Volvo, som tur sprack inte hela glaset utan den va fullt "frisk". 

Drog till Volvo i fredags och förklarade för dom, får ett svar att de har aldrig vart med om att glaset gått av, ok säger jag men hur ska jag sätta dit den, ser ju inte ut att den är limmad eller att den sitter fast på annat sätt, så de dom gör är att limma fast spegeln, är själv lite orolig för att den ska hoppa av efter ett tag men dom sätter iaf fast den och jag kör därifrån...

idag (2 dagar senare) så tar jag bilen till jobbet, kör en bit och vid en sväng så ramlar skiten av (typiskt!) mitt i vägen så stannar jag, går av och ser bara glas bitar, irriterad som fan kör jag därifrån...

frågan är vad gör jag nu?  ringde farsan och förklarade, han sa att jag skulle åka dit imorrn och kräva att dom ger mig ett nytt glas (som säkerligen kommer limmas fast o så åker den av igen) känns lite surt att betala 500-600kr för en liten glas bit som dom jävlarna tar... så vad tycker ni? vad har jag rätt till?
Senast redigerat av Gilgamesh (29 mars 2009)

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

1 002 Inlägg
29 mars 2009
Har du nån garanti motsvarande på bilden? Annars får du la köpa ett glas å trycka dit själv..

...

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
nää är nog ingen garanti men är det meningen att glaset ska hoppa av bara sådär?

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

145 Inlägg
29 mars 2009
Jag tycker ju att det låter som något som måste gå på garanti. Inte f*n skall glaset ramla av på en såpass ny bil...

Kollade in dina bilder och måste bara ställa frågan; Hur många gånger har du blivit av med fälgarna???

"Jaguar är en dröm man bara äger en gång..."

1 002 Inlägg
29 mars 2009
Gilgamesh skrev:
nää är nog ingen garanti men är det meningen att glaset ska hoppa av bara sådär?

Nej, men är det meningen att någonting alls ska gå sönder på en bil? Har du ingen garanti så får du ju stå för kostnaden själv.!

...

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
JonB skrev:
Jag tycker ju att det låter som något som måste gå på garanti. Inte f*n skall glaset ramla av på en såpass ny bil...

Kollade in dina bilder och måste bara ställa frågan; Hur många gånger har du blivit av med fälgarna???

jo jag tycker det också, dom sa det själva med egna ord, har aldrig varit med om det, iofs kan det tolkas på olika sätt men den ska ju inte ramla av, och bilen har inte ens körts så mycket alls (3300mil) om det har någon som helst betydelse...

3ggr har dom blivit stulna...

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
dahboy skrev:
Gilgamesh skrev:

Nej, men är det meningen att någonting alls ska gå sönder på en bil? Har du ingen garanti så får du ju stå för kostnaden själv.!

nää självklart inte, men tar man inte hand om sin bil så förstår jag att saker o ting pajar.. inte fan hände något sådant med farsans förra bil som han hade i 17 år... en Opel Ascona GT Irmscher 1988... den höll ju, iaf speglarna..
Senast redigerat av Gilgamesh (29 mars 2009)

1 002 Inlägg
29 mars 2009
Gilgamesh skrev:
dahboy skrev:
Gilgamesh skrev:

nää självklart inte, men tar man inte hand om sin bil så förstår jag att saker o ting pajar.. inte fan hände något sådant med farsans förra bil som han hade i 17 år... en Opel Ascona GT Irmscher 1988... den höll ju, iaf speglarna..

Jag har heller inte varit med om att tappa någon backspegel på någon av mina bilar, men däremot har jag haft andra fel på dom. Bilar går sönder.! Bara att bita i det sura äpplet och åka och köpa en ny spegel.

(givetvis kan du ju ändå åka ner till volvo och fråga om du får en ny spegel).

...

Sök