6179
Sök

Beräkna försäkringskostnader för bil på nätet?

Ät gul snö, de kan vara öl
223 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
Tjena tjena, ska eventuellt köpa ny bil imorgon, och vill gärna kolla upp försäkringskostnader innan jag köper bilen, och förmodar att man inte kan ringa försäkringsbolagen under helgen.

Så därför undrar jag om det kanske finns någon hemsida på nätet som man kan beräkna försäkringskostnader på?, kanske på just försäkringsbolagens hemsidor? eller på någon annan sida?

Pga att jag inte är världens mest tekniska människa så vänder jag mig till er tongue, nog finns det väl någon som kan hjälpa mig här?

Tacksam för alla svar!

/MVH Markus

2 337 Inlägg
28 mars 2009
I princip alla försäkringsbolag har funktioner för att beräkna premier på sina hemsidor. Länken du ska leta efter hittas under bil-/fordonsförsäkring och heter oftast "Beräkna pris". Annars har www.compricer.se och www.pricerunner.se tjänster som beräknar premien hos flera bolag samtidigt, men hur pass rätt det blir där törs jag inte svara på. Min rekommendation är att gå in på respektive bolags hemsida och kolla en och en.

www.trygghansa.se
www.lf.se
www.if.se
www.atava.se
www.sveland.se
www.folksam.se

...borde hålla dig sysselsatt ett tag wink Dock är många av tjänsterna stängda nattetid.
Senast redigerat av Sarge (28 mars 2009)

Ät gul snö, de kan vara öl
223 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
Underbart! big_smile blir till att pilla med detta en stund då tongue

378 Inlägg
28 mars 2009
Sarge skrev:
I princip alla försäkringsbolag har funktioner för att beräkna premier på sina hemsidor. Länken du ska leta efter hittas under bil-/fordonsförsäkring och heter oftast "Beräkna pris". Annars har www.compricer.se och www.pricerunner.se tjänster som beräknar premien hos flera bolag samtidigt, men hur pass rätt det blir där törs jag inte svara på. Min rekommendation är att gå in på respektive bolags hemsida och kolla en och en.

www.trygghansa.se
www.lf.se
www.if.se
www.atava.se
www.sveland.se
www.folksam.se

...borde hålla dig sysselsatt ett tag wink Dock är många av tjänsterna stängda nattetid.

Sen finns ju alla tusen olika märkesförsäkringar, somliga gillar dom, andra inte.

Tips där:

google.se (Ditt bilmärke + Försäkring)
Senast redigerat av KimpaaBooY (28 mars 2009)

// KimpaaBooY

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
29 mars 2009
Insplanet.com finns ju med.

Sök