5176
Sök

Är det någon som vet måttet på framhögtalarna som sitter på varsin sida under instrumentpanelen på en galant 93a?

Amatör
320 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
Är det någon som vet måttet på framhögtalarna som sitter på varsin sida under instrumentpanelen på en galant 93a?

/A

Amatör
320 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
Nej, faktiskt inte, måste dra bort en jävla massa, och det känns riktigt onödigt om man inte skall montera på direkten, för då måste man skruva tillbaka allt. Ta bort handsfack och skit.

Vet du/någon om det går att förstora dem hålen? Tänkte köra 4" are där annars, och sedan köra 5.25or/6.5or i framdörren. Dvs skära ut lite i plasten och fästa med mds ring eller liknande.

Frågan är ju då, ifall det finns något skit bakom kartfacket längst fram?!

/A

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
30 mars 2009
Du måste ju vara garagets tråd nymfoman du skapar nya trådar om samma bil hela tiden alltid detta tjat om dina högtalare, byt rubrik på nån av dina andra 200 trådar o posta den igen iställe för o göra en ny o posta 200 i veckan....

tjooolihoo

573 Inlägg
30 mars 2009
95% säker på att det är 4", kompisen har en galant, men kommer det är en 97a så vet inte om dom har någon skillnad på dom, isf så passar 6,5" i dörrarna om man sätter en baffel bakom dörrsidan

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

Amatör
320 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
Det tänkte jag göra. Hoppas att det är 4", om det möjligt vist inte är 3.5, fast jag tror på 4or. Frågan är vad som finns bakom, lite jobbigt att dra ut fronten och se att det inte går sad

/A

ljudfantast
1 372 Inlägg
30 mars 2009
Torger skrev:
Du måste ju vara garagets tråd nymfoman du skapar nya trådar om samma bil hela tiden alltid detta tjat om dina högtalare, byt rubrik på nån av dina andra 200 trådar o posta den igen iställe för o göra en ny o posta 200 i veckan....

word

573 Inlägg
30 mars 2009

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

Amatör
320 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
Great, har ett par 4 tummare liggandes.

Nu kommer nästa fråga: Ska köpa ett par Alpine SPE-17CS, med lösa diskanter. Frågan är då om jag ska koppla om så att jag använder både Alpinen, 4 tummaren och diskanten i fram?
Eller sak jag skippa 4orna?

ljudfantast
1 372 Inlägg
31 mars 2009
varför frågar du massor om instrumenthögtalarna om du funtar på o fimpa dem och köra med enbart ett kitsystem?

sedan är frågan vad du har för steg som ska driva det?

Amatör
320 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
Kommer driva det med GAS Alpha 4100.

Tänke om man kunde kombinera dem båda?
Eller är det bäst att inte göra de? dvs 2 framhögtalare, 1 4a och en 6.5a + en diskant.

/A

ljudfantast
1 372 Inlägg
31 mars 2009
det lämnar jag till någon som har erfarenhet av det, jag skulle inte kombinera det om du frågar mig. satsa på ett bra jävla kit och driv det med steget.

Sök