Bra material att tillverka fästplatta till instrumentbrädan av?

jakethesnake
31 mars 2009 · 59 Inlägg

Vet inte riktigt vilket forum jag ska posta denna fråga i, men here goes nothing

Vill tillverka egen fästplatta (sådan som bl.a. Brodit gör) för att kunna montera mobilhållare och iPodhållare på till instrumentbrädan. Tänkte använda någon slags svart plastskiva av styvare variant, som jag sågar ut med finssåg och formar med värmepistol.

Frågan är nu vart sådana finns att köpa? Närmast jag hittat är plexiglasskivor, men jag vill ju som sagt ha nånting tunnare och i svart plast.

Någon som har en bra idé?

Det är ju roligare att tillverka nåt själv och vara kreativ, än att köpa färdigt till överpris.

Godkänd på bilar, bättre på bilstereo, BÄST på juridik (Skicka ett PM om du har en juridisk fråga)
- Hur ser man att en advokat ljuger? Han rör på läpparna.
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
31 mars 2009 · 6 170 Inlägg

Du tror inte att plexi finns i diverse färger och även tjocklekar ??  tongue


Vi brukade göra brillor av färgad plexi i skolan förr i tiden, bara såga ut, forma och slipa.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
jakethesnake
31 mars 2009 · 59 Inlägg

Vad vet jag? Därför jag posta denna tråd. Men färgat plexiglas är väl likt förbannat något transparent?

Dessutom borde väl vanlig jäkla plast vara billigare att köpa?

Glöm inte att berätta VART man kan köpa materialet wink

Godkänd på bilar, bättre på bilstereo, BÄST på juridik (Skicka ett PM om du har en juridisk fråga)
- Hur ser man att en advokat ljuger? Han rör på läpparna.
Dubs I got Dubs!
31 mars 2009 · 2 423 Inlägg

abs-plast. brukar finnas hos välsorterade järnhandlar.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
jakethesnake
1 april 2009 · 59 Inlägg

Klockrent! Precis vad jag söker... frågan är bara vad den kostar. Så fort någonting har ett särskilt syfte, börjar det kosta.

Men det var ett grymt bra tips smile

TACK!

Godkänd på bilar, bättre på bilstereo, BÄST på juridik (Skicka ett PM om du har en juridisk fråga)
- Hur ser man att en advokat ljuger? Han rör på läpparna.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang