Trista och grådfläckiga lister, balkar och runt hjulhusen

S3Jellan
15 januari 2009 · 16 Inlägg

Hej alla,

Har nu haft min fina T4 i ca 3 år (2:a ägaren...) Allt verkar funka klockrent; från en härligt vass (!) BRS chippad spis till allt det som blänker efter min Mr. Chip behandling...wink

Dessvärre har jag ett problem som sabbar helhetsintrycket sad - de få lister som finns kvar (!) på bilen - har f.ö själv tagit bort alla dörrlister... Den svarta plasten kring listen i arslet + plasten direkt bakom bakhjulen + hela vägen under främre spoilern har fått en spräcklig, grådaskig missfärgning.

Jag har väldigt noggrannt använt i princip ALLT som jag har kommit över, Turtles produkter, Olivolja roll (jojo - funkade skitbra ett tag), mm. Jag vill i framtiden ha listerna svarta - framlisten är hur tokfin somhelst - som ny... Mr Chippen säger att listerna verkar vara "slut"... sadsadsadsadsad

Är det det enda som återstår - köpa nya lister? Hur mycket kostar sånt? Är det inte någon som har något udda tips - som själv har upplevt det jag försöker att beskriva...

Tokuppskattar den som kan dra iväg ett eller fler tips till mig.
Tackar på förhand...

Jellan
T4 rules

Cease the day!
Audi S3 "SVWAT Tuning 2017" (2008)
isso \m/(><)\m/
15 januari 2009 · 742 Inlägg
Keso är köttfärs gjord på mumintroll
steifan DR!FTT3KN!K3R
15 januari 2009 · 10 427 Inlägg

Testa värmepicka som är ett av tipsen i tråden som länkades om du inte gjort det.
Folk verkar vara nöjda.

lisanflisan fotograf
16 januari 2009 · 90 Inlägg

Tänkte fråga det samma.. Innan jag testar mig på något alldeles själv;) Men här kan jag ju leta själv smile

JacobStenberg Billackerare
16 januari 2009 · 58 Inlägg

Lacka listerna mattsvarta?

Slipa listerna med röd skotteduk
tvätta noga som fan med silicon non-ferner
dimma på plastprimer
måla med strukturspray, låt torka 30 min, slipa av lite lätt med skotteduken igen
gnugga av med en tag-rag (klibbduk) som man köper i färghandel
spraya på den riktiga mattsvartfärgen!

= Listerna ser som nya ut smile

guwib
16 januari 2009 · 624 Inlägg

använd värmepistol!!!knäcker alla medel alla dagar.
se bild på volvon på min sida

who´s the man?
-Akerfeldt-
16 januari 2009 · 2 638 Inlägg

Det där med värmepistol funka, annars får du köpa nya om inte lacka listerna i bilens färg är ett alternativ?. Det sista alternativet skulle jag köra på.

Joel_Moo
1 april 2009 · 25 Inlägg

Änvänd hagmans Bumbershine. Gjorde det i somras och mina lister är kolsvarta fortfarande. Blev riktigt bra. Lite pilligt men det är det värt.

Stå upp som en ÖISare
TurboTanten
1 april 2009 · 15 Inlägg

Säger som föregående talare Hagmans funkar riktigt bra annars funkar Meguiars Trim Detailer oxå fruktansvärt bra smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang