2238
Sök

Trimning av volvo motor

4 001 Inlägg
2 april 2009
påsen skrev:
Visst kan man köra på standardkolvar och standard vev,  min tanke med kolvarna va att dem håller bättre och då framförallt för högre varv å så väger dem mindre tongue
Veven är bra att ha, 2,5L är bättre än 2,3L men man klarar sig såklart med standardvev ett bra tag.

Såklart ska man inte porta så mycket man kan utan så mycket det ska portas så att säga.
Men portningen lämnar man ju ändå iväg till någon som kan lite om det, å dem brukar ta så mycket det går för det ändamålet som motorn är till för.

/Påsen

precis det jag skrev tongue

Det är här man ser en av nackdelarna med ett forum, man kan tolka den skrivna texten olika och man måste ofta vara övertydlig med vad man menar för att få rätt svar

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
2 april 2009
kolvas skrev:
påsen skrev:
Visst kan man köra på standardkolvar och standard vev,  min tanke med kolvarna va att dem håller bättre och då framförallt för högre varv å så väger dem mindre tongue
Veven är bra att ha, 2,5L är bättre än 2,3L men man klarar sig såklart med standardvev ett bra tag.

Såklart ska man inte porta så mycket man kan utan så mycket det ska portas så att säga.
Men portningen lämnar man ju ändå iväg till någon som kan lite om det, å dem brukar ta så mycket det går för det ändamålet som motorn är till för.

/Påsen

Det är här man ser en av nackdelarna med ett forum, man kan tolka den skrivna texten olika och man måste ofta vara övertydlig med vad man menar för att få rätt svar

Det är helt sant.
Vi har båda rätt och menar samma sak fast skriver olika tongue Hehe.

/Påsen

PÅSEN RACING

4 001 Inlägg
2 april 2009
påsen skrev:
kolvas skrev:
påsen skrev:

/Påsen

Det är helt sant.

/Påsen

ja, eller så har vi båda fel wink

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
2 april 2009
kolvas skrev:
påsen skrev:
kolvas skrev:

Det är helt sant.

/Påsen

ja, eller så har vi båda fel wink

Hehe, så illa tror jag inte det är wink  tongue Hehe

/Påsen

PÅSEN RACING

247 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
740Glt16valve skrev:
okej för ja e rätt sugen på mellan 250 -300 utan turbo smile för jag har riktigt bra avgasvärden för att vara utan kat så om ja kommer för högt så har ja bara att sätta ditt en kat de ska ju inte vara någon igentligen så då ska dom ju gå efter värdena utan kat och kommer ja över dom så sätter jag ju bara ditt en..

men då har ja en fråga till vid besiktning om ja bytter till förgasare så går inte de igenom väll även om jag får ner avgasvärdena för e riktigt sugen på weber kan få tag i två weber 50 tror ja för runt 5 k

Ifall det inte sitter någon kat så får du inte heller sätta dit någon (jag vet, det är sjukt men så är det) sen hjälper inte en kat speciellt mycket om du ska åka med förgasare.

vill ha bort el så mycke som möjligt för de kan krångla så satans om man har otur men kolvarna som sitter orginal dom är väll inte så starka så dom kan med 200 + ?? de att ja inte vill turbotrimma visst de är skoj men fränare med riktigt trim inga fusk hk smile

200hk är inga problem med standardkolvar, inte 300hk heller, det som kan bli problem så är det ifall man ska upp högt i kompförhållande eller överladdar eller får för höga temperaturer i förbränningsrummen men inget av detta ska behöva hända med 300hk i en 2,3l 16V motor

okej men de ska sitta kat på min från början den är borttagen för en 5-8 år sen och dår igenom besiktningen år efter år

:):) 740:):)

Min önska din lag
24 Inlägg
2 april 2009
jag vet inte en bil till som klöddar så mycket som en 16v 740... är det inte elen så är de topppackning och planing sen när man har planat och klöddat så har man planat förmycket så man får köpa kortare kamrem baaah min var de bara klödd med iaf!

247 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
don_holmbarg skrev:
jag vet inte en bil till som klöddar så mycket som en 16v 740... är det inte elen så är de topppackning och planing sen när man har planat och klöddat så har man planat förmycket så man får köpa kortare kamrem baaah min var de bara klödd med iaf!

beror ju på skicket smile och man måste inte gasa så toppen blir schev  tongue även om de ska göras med min om den trimas

:):) 740:):)

Sök