4377
Sök

Vad tycker ni jag bör göra mer på M5:an?

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
#1
Ge mig tips gällande mer styling på bilen..
Har fått blackout i skallen och kommer inte på nåt som jag kan pilla med efter sommarn. cool










<--- Bilen.
Senast redigerat av Jojje_ (3 april 2009)

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

692 Inlägg
3 april 2009
#2
En ljus solfilm runt om är cleant, sen xenon tex 8000k i både halv och dimljus blir ruggigt snyggt i mörker. 8000k är väldigt blått.

Sen tycker jag inte du ska göra så mycket mer, m5 är brutal orginal och avgassystemet hade du bytt redan så ljudet har du ju.

Snygg bil!

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
#3
Hmm. Toning runt om funderar jag på och har gjort det sen jag köpte bilen..
En inte alls mörk toning då, kanske 15% runtom.
Har dock hört att dom ändrat lagen gällande den saken, att man inte får tona framrutorna. :S Är detta sant? Om ja, hur fan ska dom kunna veta när jag tonade bilen?

Tycker ni jag bör byta fälgar? Jag gillar fälgarna som fan, men har börjat tröttna känns det som. =/

Angående ljudsystem så vill jag inte ha nåt. Jag lyssnar på musik när jag drar ner rutorna. wink

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

4 001 Inlägg
3 april 2009
#4
Jojje_ skrev:
Hmm. Toning runt om funderar jag på och har gjort det sen jag köpte bilen..
En inte alls mörk toning då, kanske 15% runtom.
Har dock hört att dom ändrat lagen gällande den saken, att man inte får tona framrutorna. :S Är detta sant? Om ja, hur fan ska dom kunna veta när jag tonade bilen?

Tycker ni jag bör byta fälgar? Jag gillar fälgarna som fan, men har börjat tröttna känns det som. =/

Angående ljudsystem så vill jag inte ha nåt. Jag lyssnar på musik när jag drar ner rutorna. wink

lagen har inte ändrats, du får fortfarande inte tona framrutorna, sök lite här på forumet så hittar du massvis med trådar om toning på framrutorna.
Du ska ha ett ljusgenomsläpp på 70% på sidorutorna fram & 75% på framrutan och originalrutor har kanske ett ljusgenomsläpp på 80% så det innebär att det är i princip olagligt hur man än gör.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

FreddeK
3 april 2009
#5
stop nu här va! har du ledsnat på fälgarna? det där är dom enda rätta fälgarna till m5an! visst att ombyte förnöjer men du får inge ballare än dom så bara ha kvar dom! japp toning men sen inge mer...kanske en liten smutt kolfiberläpp eller någe frän uppgradering på fronten men annars är den ju fulländad från fabrik!

692 Inlägg
3 april 2009
#6
Jojje_ skrev:
Hmm. Toning runt om funderar jag på och har gjort det sen jag köpte bilen..
En inte alls mörk toning då, kanske 15% runtom.
Har dock hört att dom ändrat lagen gällande den saken, att man inte får tona framrutorna. :S Är detta sant? Om ja, hur fan ska dom kunna veta när jag tonade bilen?

Tycker ni jag bör byta fälgar? Jag gillar fälgarna som fan, men har börjat tröttna känns det som. =/

Angående ljudsystem så vill jag inte ha nåt. Jag lyssnar på musik när jag drar ner rutorna. wink

Precis, du ska inte ha någon mörk toning utan en ljus.
Om du går in på min bmw 523 e39 som jag ägde tidigare, en riktigt fin solfilm hade jag på den.
och dom tidigare svar så har man aldrig fått tona framrutorna.


Fälgarna tycker jag absolut inte att du ska byta, passar perfekt på bilen. Sen visst man kan lacka ekrarna svarta men det har var och varannan bil i dags läget så det är lite tråkigt det med.

12 086 Inlägg
3 april 2009
#7
Jojje_ skrev:
Hmm. Toning runt om funderar jag på och har gjort det sen jag köpte bilen..
En inte alls mörk toning då, kanske 15% runtom.
Har dock hört att dom ändrat lagen gällande den saken, att man inte får tona framrutorna. :S Är detta sant? Om ja, hur fan ska dom kunna veta när jag tonade bilen?

Det finns ingen film med 15% toning, och de är knappt märkbart, spec utan att ha något att referera till.
Lagen säger 70% genomsläpp sidorrutorna fram och 75% på framrutan. Det står samtidigt att rutor inte får tonas med film, vilket vad jag vet, alla ickefabrikstonade rutor är.


Sök