7724
Sök

850 R sak som sitter på röret från turbon till luft filter! (Bilder finns)

1 024 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
hej har lite problem. ska bygga rostfritt rör från turbon till luftfilter så jag började plocka ner orginal sakerna å så kom denna lilla sak fram. vad är det för nåt?
Senast redigerat av Rand (3 april 2009)

Forummoderator
26 673 Inlägg
3 april 2009
Rand skrev:
hej har lite problem. ska bygga rostfritt rör från turbon till luftfilter så jag började plocka ner orginal sakerna å så kom denna lilla sak fram. vad är det för nåt?

För det första - ändra rubriken så nån kunnig hittar fram till den.
För det andra - vilken "lilla sak"? Finns ju ingen bild tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Supraman
2 300 Inlägg
3 april 2009
Rand skrev:

Lite dåligt med bild wink

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

1 024 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
kommer nu det går ju skit SEGT!

1 024 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
Rand skrev:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/36199/610777_1wyrj9.jpg
ja här sitter den

1 024 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
Rand skrev:
Rand skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/36199/610777_1wyrj9.jpg
ja här sitter den

https://www1.garaget.org/gallery/archive/36199/610779_fj1br0.jpg
ja slangarna till den går runt motorn å under insuget.

8 297 Inlägg
3 april 2009
Det är en värmare för gaserna från vevhusventilationen. Kör man på vintern kan det va ide att ha den kvar, annars kan man lika gärna plocka bort. Plockar man bort gummidelen i botten på den så är den rund vilket gör det lättare om man vill bygga ett uttag på inloppsröret.

1 024 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Det är en värmare för gaserna från vevhusventilationen. Kör man på vintern kan det va ide att ha den kvar, annars kan man lika gärna plocka bort. Plockar man bort gummidelen i botten på den så är den rund vilket gör det lättare om man vill bygga ett uttag på inloppsröret.

tack du är kung! då kastar jag iväg skiten för vintern gillar vi inte!

1 024 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:

men en liten sak till kan dom bara hänga löst, eller är det risk för att det kan komma olja. behöver man plugga dom ?

4 824 Inlägg
3 april 2009
du ska INTE plugga röret ifrån vevhusventen (den som satt i den lite böjda gummi slangen) då det mycket riktigt kommer lite olja där, den andra tunna slangen går bra att plugga då den bara går till anslutningen som är på gaveln på insuget mot servon.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

1 024 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
Christian S skrev:
du ska INTE plugga röret ifrån vevhusventen (den som satt i den lite böjda gummi slangen) då det mycket riktigt kommer lite olja där, den andra tunna slangen går bra att plugga då den bara går till anslutningen som är på gaveln på insuget mot servon.

tack jo jag funderade på om det skulle komma olja där så jag svetsade i ett till rör å satte tillbaka allt ändå big_smilebig_smile blev riktigt nöjd.

1 024 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Rand skrev:
Christian S skrev:

tack jo jag funderade på om det skulle komma olja där så jag svetsade i ett till rör å satte tillbaka allt ändå big_smilebig_smile blev riktigt nöjd.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/36199/612524_1uo9lb.jpg
; )

1 024 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
den behöver väll inte sitta där den satt innan.

8 297 Inlägg
5 april 2009
Volvo satte den ju där av en anledning: för att va säker på att luften som är på väg in i turbon suger med sig gaserna som kommer i slangen från vevhusventilationen. Jag har satt min anslutning ungefär som original på mina inloppsrör.

1 024 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Volvo satte den ju där av en anledning: för att va säker på att luften som är på väg in i turbon suger med sig gaserna som kommer i slangen från vevhusventilationen. Jag har satt min anslutning ungefär som original på mina inloppsrör.

ok. men jag tror även det kommer funka där för det är ganska fint sug i det röret när man laddar.
Senast redigerat av Rand (5 april 2009)

Sök