4365
Sök

Får bilia bete sig på detta sätt?

Forummoderator
9 299 Inlägg
3 april 2009
Kommer att tänka på Bilias senaste radioreklam:
-Dessutom får du ett fast garanterat pris...

KO
ARN
Sverker
Aftonbladet/Expressen

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

S40 T4
584 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
mickius skrev:
Shady_killen skrev:
Jag är tacksam för alla svar, Och ska ta och gå till bilia på måndag så ska jag hämta bilen. Men om nu turbon skulle gå sönder skulle jag då kunna få en ny från bilia? För det funkade perfekt innan jag lämnade in den, Och första gången jag tog och körde bilen efter styrenhets bytet så verkar den som att den ska gå sönder.

Men vad skulle dom ha gjort med turbon igentligen? dom bytte väl bara styrenheten?
Förstår inte hur dom skulle kunnat ha sönder din turbo. visst dom har provkört bilen o kanske laddat på men de krävs ju lite om den är i perfekt skick o bara pajar sådär.

Det är ju det jag undrar med för innan jag lämnade in det va den i hur bra skick som helst. Men då jag hörde det började jag undra själv vad e det dom har gjort med bilen egentligen, för allt va i perfekt skick innan.

S40 T4
584 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
caromania skrev:
Kommer att tänka på Bilias senaste radioreklam:
-Dessutom får du ett fast garanterat pris...

KO
ARN
Sverker
Aftonbladet/Expressen

okej bra o höra för jag har ju ett vittne som tur e. men fortfarande förstår jag inte hur dom kan hålla på så för jag har lämnat in den på bilia i mölndal innan och där tog dom hand om bilen jätte bra.

2 982 Inlägg
4 april 2009
vänd dig till ARN.
jag lämnade in min s80 flr blinkreläbyte, då sa de att de skulle kosta 2000:-
när farsan sedan hämtade bilen få betalade han en nota på lite över 5000:-
jag vände mig till verkstaden som i stort set SKET I, därefter vände jag mig till arn och mrf.
arn beslutade att jag skulle få tillbaka 3000:- då de endast får göra jobb som kostar 10% extra över det utlovade priset. annars får de inte längre vara mrf anslutna.
arn bedömde korrekt och till min fördel.
bilia är det sista stället jag vänder mig till, vänd dig istället till upplandsmotor.

S40 T4
584 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Residence skrev:
vänd dig till ARN.
jag lämnade in min s80 flr blinkreläbyte, då sa de att de skulle kosta 2000:-
när farsan sedan hämtade bilen få betalade han en nota på lite över 5000:-
jag vände mig till verkstaden som i stort set SKET I, därefter vände jag mig till arn och mrf.
arn beslutade att jag skulle få tillbaka 3000:- då de endast får göra jobb som kostar 10% extra över det utlovade priset. annars får de inte längre vara mrf anslutna.
arn bedömde korrekt och till min fördel.
bilia är det sista stället jag vänder mig till, vänd dig istället till upplandsmotor.

jag kan ju inte köpa nyckel från nån annan stans eller?

jag lämnade in den där för att det e bara dom som kunde gö styrenhets bytet asså på volvo eller bilia osv. efter som jag inte kunde köra bilen för at styrenheten va sönder så tog jag den närmaste verkstaden.

2 982 Inlägg
5 april 2009
nej men däremot kunde du ha beställt nyckelämne därifrån för 3-400:- och slipa den själv, därefter betalat inprogrammeringen ca 700... och hamnat på ca 1100 istället för 2500:-
att beställa en färdigslipad nyckel går på 900:- ca.
du hade kunnat komma undan billigare därför kommer du förmodligen vinna beroende på hur du formulerar din reklamation. var välartikulerad och förklara tydligt och tveklöst.

S40 T4
584 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Residence skrev:
nej men däremot kunde du ha beställt nyckelämne därifrån för 3-400:- och slipa den själv, därefter betalat inprogrammeringen ca 700... och hamnat på ca 1100 istället för 2500:-
att beställa en färdigslipad nyckel går på 900:- ca.
du hade kunnat komma undan billigare därför kommer du förmodligen vinna beroende på hur du formulerar din reklamation. var välartikulerad och förklara tydligt och tveklöst.

du måste inte förstå mig.. själva nyckeln med programering sa han att det kostade 400 kr till mig sen säger han att det kostar 1000 kr :S 2500 kr för nyckeln och fjärren

Sök