Fälgar- Passar dem min Golf IV?

mikemo
6 april 2009 · 37 Inlägg

Hej!

Jag har funderat på desse fälgarna:
http://195.149.144.149/images/40/4008188067.jpg
Killen som har dem till salu vill ha 8500:- för dem.
Dem är helt nya och original samt sitter det pirelli pezero rosso sommardäck 235/40-18 på dem.

Är dem värda det priset och passar dem min Golf IV?

Senast redigerat av mikemo (6 april 2009)

Sarge
6 april 2009 · 2 337 Inlägg

Det där är Passatfälgar, senaste generationen. Jag tippar på att bultcirkeln är fel, det ska vara 5/100 på MkIV:n, sätter en hundring på att Passaten fortfarande har 5/112.

Edit: Bekräftat, de passar inte på din Golf, om du inte kör spacers/adapter som ändrar bultcirkel.

Senast redigerat av Sarge (6 april 2009)

mikemo
6 april 2009 · 37 Inlägg

Sarge skrev:
Det där är Passatfälgar, senaste generationen. Jag tippar på att bultcirkeln är fel, det ska vara 5/100 på MkIV:n, sätter en hundring på att Passaten fortfarande har 5/112.

Edit: Bekräftat, de passar inte på din Golf, om du inte kör spacers/adapter som ändrar bultcirkel.

Jaja, dem har suttit på dem nyaste passat kombin.. Men är det samma bultcirkel på MkIV och en vanlig IV?

Sarge
6 april 2009 · 2 337 Inlägg

mikemo skrev:

Sarge skrev:
Det där är Passatfälgar, senaste generationen. Jag tippar på att bultcirkeln är fel, det ska vara 5/100 på MkIV:n, sätter en hundring på att Passaten fortfarande har 5/112.

Edit: Bekräftat, de passar inte på din Golf, om du inte kör spacers/adapter som ändrar bultcirkel.

Jaja, dem har suttit på dem nyaste passat kombin.. Men är det samma bultcirkel på MkIV och en vanlig IV?

MkIV och IV är samma sak, bara olika sätt att benämna modellen. Och alla har 5/100.

mikemo
6 april 2009 · 37 Inlägg

Sarge skrev:

mikemo skrev:

Sarge skrev:
Det där är Passatfälgar, senaste generationen. Jag tippar på att bultcirkeln är fel, det ska vara 5/100 på MkIV:n, sätter en hundring på att Passaten fortfarande har 5/112.

Edit: Bekräftat, de passar inte på din Golf, om du inte kör spacers/adapter som ändrar bultcirkel.

Jaja, dem har suttit på dem nyaste passat kombin.. Men är det samma bultcirkel på MkIV och en vanlig IV?

MkIV och IV är samma sak, bara olika sätt att benämna modellen. Och alla har 5/100.

Allright, så då är det alltså kört för min del ;D

mikemo
8 april 2009 · 37 Inlägg

Jag har funderat lite. Vad skulle spacers/adapters kosta för att ändra bultcirkel till dom fälgarna? Skulle dom trots spacerna passa bra i karossen? Och var köper man det?Mvh

jocke_gronberg
8 april 2009 · 4 586 Inlägg

mikemo skrev:

Sarge skrev:

mikemo skrev:
Jaja, dem har suttit på dem nyaste passat kombin.. Men är det samma bultcirkel på MkIV och en vanlig IV?

MkIV och IV är samma sak, bara olika sätt att benämna modellen. Och alla har 5/100.

Allright, så då är det alltså kört för min del ;D

du kan alltid leta efter audi a3 fälgar av samma årsmodell dom passar också din bil

jag är nästan 100% säker ifall du skaffat spacer så kommer fälgarna att få helt fel et och sticka ut utanför karossen

Senast redigerat av jorre83 (8 april 2009)

Sarge
8 april 2009 · 2 337 Inlägg

Jag tror att det skulle kunna funka, men det beror lite på hur breda och vilket ET det är på fälgarna. Du kommer förmodligen att få köra lite stretch på däcken för att få till det, men vill du verkligen ha fälgarna så går det nog att rodda till.

Bjork OEM <3
8 april 2009 · 6 957 Inlägg

jorre83 skrev:

mikemo skrev:

Sarge skrev:

MkIV och IV är samma sak, bara olika sätt att benämna modellen. Och alla har 5/100.

Allright, så då är det alltså kört för min del ;D

du kan alltid leta efter audi a3 fälgar av samma årsmodell dom passar också din bil

jag är nästan 100% säker ifall du skaffat spacer så kommer fälgarna att få helt fel et och sticka ut utanför karossen

Då får man köpa fälgar med hög ET, de funkar fint då.

Men smidigast borde väl vara att leta efter en fälg med rätt bultmönster, ET etc.?

Eller som ovan skriver, sök runt lite? smile

Mvh

OEM <3
mikemo
8 april 2009 · 37 Inlägg

Haha tack för er hjälp. Nu i efterhand inser jag att de blir massa jävla jobb och det kanske är likabra att hitta några som passar från början lol

Sarge
8 april 2009 · 2 337 Inlägg

mikemo skrev:
Haha tack för er hjälp. Nu i efterhand inser jag att de blir massa jävla jobb och det kanske är likabra att hitta några som passar från början lol

Det är helt klart det enklaste wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang