6402
Sök

Ny kamera och vill ha råd inför elmia :)

Japs :)
775 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
Har köpt mig en ny kamera (Olympus SP-59UZ) för att fota allt möjligt och nu när elmia närmar sig så skulle jag vilja ha de ultimata intställningarna och förutsättningarna o få bra kort.

Ngn som har lite tips om hur man ska ställa in den och om man ska ha blixt el inte, va för vinklar som gör sig bäst:)
Är en nybörjare så kan inte så mkt, alla tips är välkommna smile
Mvh

3 714 Inlägg
28 mars 2009
Ljuset är varierande på Elmia så det är svårt att säga hur inställningarna ska vara

Bara att prova sig fram

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

775 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
ja förra året när ja hade med kameran på elmia så blev en del bra o en del skit, ljuset är inge bra alls där inne.

Öhh ISO? o va är RAW? kan inget roll

1 893 Inlägg
29 mars 2009
Westberg skrev:
Öhh ISO? o va är RAW? kan inget roll

Med den kunskaps nivån, är det bäst om du lämnar kameran på läge [Auto] tongue
Då får du ut några bra kort i alla fall.
Det bästa tipset i det läget är att fota mycket. Se till att ha stort minneskort i.
Ta inte 10 kort på samma sak från samma ställe, Ta en o flytta dig, ta en till... ja du fattar modellen.
Se till så du får med dig många kort att galra ur.
Nu har du ett år på dig till nästa ELMIA, se till o läsa på lite om foto till des, så du får tagit bätre bilder.

Lycka till.

775 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
hehe nu har ja hittat det o grejat lite så får bli o ligga i hårdträning nu innan, ska nog funka fint smile

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
30 mars 2009
Westberg skrev:
Har köpt mig en ny kamera (Olympus SP-59UZ) för att fota allt möjligt och nu när elmia närmar sig så skulle jag vilja ha de ultimata intställningarna och förutsättningarna o få bra kort.

Ngn som har lite tips om hur man ska ställa in den och om man ska ha blixt el inte, va för vinklar som gör sig bäst:)
Mvh

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=104673

775 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
Jill skrev:
Westberg skrev:

Mvh

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=104673

Tack = )

825 Inlägg
8 april 2009
Blixten brukar förstöra för mig när jag ska fota i mörker , det bli bara vita prickar då . Så stäng av blixten helst om du vet hur man gör det . Annars får du väl leta runt bland skärpa och kvalitet , fråga gärna om hjälp om du känner någon som kan det . Jag har en Samsung så mina tips kanske inte stämmer överens med din kamera .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

Sök