Dölja regskylt fram...

evo7
20 juni 2006 · 1 Inlägg

Såg i helgen en svart saab 9-3 aero från uppsala som hade nån sorts plexi för regskylten fram texten syntes hur bra som helst framifrån men så fort man såg den lite från sidan så försvann texten helt nån som har nån mer info....borde ju funka bra på fartkamrerna

ironhead volvoraggare
20 juni 2006 · 4 776 Inlägg

har för mig att realcar har en finurlig grej nån grej som kan vinklas uppåt typ

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
9-5 AERO M-06
20 juni 2006 · 231 Inlägg

Finns här: http://www.blueride.se/protector-prisma-lins-p-688.html Men det kommer troligtvis att ändras i lagen from 1 okt i år ang detta, då det numera sägs att skylten ska vara full läsbar framifrån. Så denna prisma, tak på ovansidan, tippbar skylt, kameraspray mm kommer att bli minst samma höga böter på att använda som det tänkta beloppet på 2000 kr för att köra utan eller felaktig skylt...

Chevrolet Captiva LTZ "4WD Aut" (2012)
ironhead volvoraggare
20 juni 2006 · 4 776 Inlägg

har kommit på ett sett att slippa trängseskatten ska man åka där det är  trängselskatt opch sån så kan man smutsa ner regskylten och sen göra rent den när man kommer fram och samma procedur tebak sen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Alphasonic Piratpartiet
20 juni 2006 · 339 Inlägg

vad det klagas på trängselskatt... ni har fina vägar i sthlm men vill inte betala för dom? vi kommer aldrig att få nya vägar hit upp om ni ska fortsätta ta våra pengar till eran väg

__hogberg__
20 juni 2006 · 1 161 Inlägg

Alphasonic skrev:
vad det klagas på trängselskatt... ni har fina vägar i sthlm men vill inte betala för dom? vi kommer aldrig att få nya vägar hit upp om ni ska fortsätta ta våra pengar till eran väg

de har du fullt rätt i de finns ju ställen som behöver rusta upp vägarna mer än i stockholm där varenda väg ungefär ä lagd året innan så betala era egna vägar ni så vi med sämre vägar kan få nya..

Kesler
4 augusti 2007 · 3 650 Inlägg

__hogberg__ skrev:

Alphasonic skrev:
vad det klagas på trängselskatt... ni har fina vägar i sthlm men vill inte betala för dom? vi kommer aldrig att få nya vägar hit upp om ni ska fortsätta ta våra pengar till eran väg

de har du fullt rätt i de finns ju ställen som behöver rusta upp vägarna mer än i stockholm där varenda väg ungefär ä lagd året innan så betala era egna vägar ni så vi med sämre vägar kan få nya..

mm det sägs att pengarna ska gå till vägarna ja...hur kan man INTE vara emot trängselskatt?? vägarna är ju byggda för att man ska kunna åka på dem, och nu måste man betala för att kunna använda vägen! de räcker ju med att man betalat fordonet man har samt allt som inkluderar det!

// kesler

Senast redigerat av Kesler (4 augusti 2007)

Thorssa
4 augusti 2007 ·

9-5 AERO M-06 skrev:
Finns här: http://www.blueride.se/protector-prisma-lins-p-688.html Men det kommer troligtvis att ändras i lagen from 1 okt i år ang detta, då det numera sägs att skylten ska vara full läsbar framifrån. Så denna prisma, tak på ovansidan, tippbar skylt, kameraspray mm kommer att bli minst samma höga böter på att använda som det tänkta beloppet på 2000 kr för att köra utan eller felaktig skylt...

www.osynlig.org

Och den kommer fortfarande vara fullt läsbar framifrån wink

Masterworks
4 augusti 2007 ·

Finns det även för små Usa skyltar tro? cool

Ramrod
12 april 2009 · 674 Inlägg

ironhead skrev:
har kommit på ett sett att slippa trängseskatten ska man åka där det är  trängselskatt opch sån så kan man smutsa ner regskylten och sen göra rent den när man kommer fram och samma procedur tebak sen

Jösses.....  Var det inte omröstning på om det skulle få vara kvar efter överhuvudtaget... Varför rösta ja?   För att det är SÅÅÅÅ roligt att betala MEEEER skatt än det vi redan gör....  Kolla upp det vet jag... moms & inkomsskatt- bara de 2 av alla jävla skatter går upp över 50% av ALLT du nånsin tjänar...    Värsta av allt är att staten säger så ofta att de är panka... pengarna är slut........  ?????????

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Spelis
12 april 2009 · 1 926 Inlägg

Ramrod skrev:

ironhead skrev:
har kommit på ett sett att slippa trängseskatten ska man åka där det är  trängselskatt opch sån så kan man smutsa ner regskylten och sen göra rent den när man kommer fram och samma procedur tebak sen

Jösses.....  Var det inte omröstning på om det skulle få vara kvar efter överhuvudtaget... Varför rösta ja?   För att det är SÅÅÅÅ roligt att betala MEEEER skatt än det vi redan gör....  Kolla upp det vet jag... moms & inkomsskatt- bara de 2 av alla jävla skatter går upp över 50% av ALLT du nånsin tjänar...    Värsta av allt är att staten säger så ofta att de är panka... pengarna är slut........  ?????????

Druckit för mycket påskmust nu eller? roll

Kesler
12 april 2009 · 3 650 Inlägg

nice, 3 år gammal tråd.

Ramrod
12 april 2009 · 674 Inlägg

Spelis skrev:

Ramrod skrev:

ironhead skrev:
har kommit på ett sett att slippa trängseskatten ska man åka där det är  trängselskatt opch sån så kan man smutsa ner regskylten och sen göra rent den när man kommer fram och samma procedur tebak sen

Jösses.....  Var det inte omröstning på om det skulle få vara kvar efter överhuvudtaget... Varför rösta ja?   För att det är SÅÅÅÅ roligt att betala MEEEER skatt än det vi redan gör....  Kolla upp det vet jag... moms & inkomsskatt- bara de 2 av alla jävla skatter går upp över 50% av ALLT du nånsin tjänar...    Värsta av allt är att staten säger så ofta att de är panka... pengarna är slut........  ?????????

Druckit för mycket påskmust nu eller? roll

Fick 450 spänn i böter idag ... behöver jag säga att det var parkeringsböter....  igentligen mitt eget fel... Det klagar jag inte på.  Det som stör mig så inihelvete är att jag stod inte ivägen på nått sätt .. ingen personlig tolkning ... Jag STOD verkligen inte ivägen...   på en vanlig parkering,  inte en betal parkering, bara med et tillläg att all övrig tid P-förbud för ett företags kund parkering.  Jag tog en chansning & fick böter... Men jag fick ideer också om en flipp skyllt att inhandla & då hittade jag den här tråden....

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Soderqvist
13 april 2009 · 660 Inlägg

Ramrod skrev:
Fick 450 spänn i böter idag ... behöver jag säga att det var parkeringsböter....  igentligen mitt eget fel... Det klagar jag inte på.  Det som stör mig så inihelvete är att jag stod inte ivägen på nått sätt .. ingen personlig tolkning ... Jag STOD verkligen inte ivägen...   på en vanlig parkering,  inte en betal parkering, bara med et tillläg att all övrig tid P-förbud för ett företags kund parkering.  Jag tog en chansning & fick böter... Men jag fick ideer också om en flipp skyllt att inhandla & då hittade jag den här tråden....

Nej för i helvete parkera inte bilen fel utan plåt!!!!

Dom tar bilen av dig, laplisorna (Iaf dom få som finns där jag bor) fotar bilen analogt på plats sen inväntar dom bärgaren, kommer ägaren tillbaka så får dom gå därifrån eller ta det med polisen! Så att rycka plåten vid felparkering är bara dumt!

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
Ramrod
13 april 2009 · 674 Inlägg

Soderqvist skrev:

Ramrod skrev:
Fick 450 spänn i böter idag ... behöver jag säga att det var parkeringsböter....  igentligen mitt eget fel... Det klagar jag inte på.  Det som stör mig så inihelvete är att jag stod inte ivägen på nått sätt .. ingen personlig tolkning ... Jag STOD verkligen inte ivägen...   på en vanlig parkering,  inte en betal parkering, bara med et tillläg att all övrig tid P-förbud för ett företags kund parkering.  Jag tog en chansning & fick böter... Men jag fick ideer också om en flipp skyllt att inhandla & då hittade jag den här tråden....

Nej för i helvete parkera inte bilen fel utan plåt!!!!

Dom tar bilen av dig, laplisorna (Iaf dom få som finns där jag bor) fotar bilen analogt på plats sen inväntar dom bärgaren, kommer ägaren tillbaka så får dom gå därifrån eller ta det med polisen! Så att rycka plåten vid felparkering är bara dumt!

//Soderqvist

Funderade på om det kunde vara så, men jag tänkte inte på att ta bort skylten helt, bara byta ut den

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang