4254
Sök

Problem med Sound quest kondensator.

501 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
Displayen har slocknat på min kondensator och i samma veva så har mitt batteri i bilen börjat att sacka..
efter bara ett litet tag så är batteriet "tomt" (bilen´s startmotor klickar bara).

Kan det vara så att min kondning har gått och i samma veva "pajjat" Batteriet? :S
Eller tvärtom?

Kan man kolla om kondensatorn funkar?

OBS: Ironi

501 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
Fick displayen på kondningen att funka, Men vet fortfarande inte om det är den som har gjort så att batteriet har blivit kasst.

Laddade upp batteriet, visade 12.6 på multimetern, sen kopplade vi in en "grej" så man kollar hur batteriet mår, sen när vi slog på den så den belastade batteriet. Då gick volt-talet ner till under 10 på ett par sekunder.

Så batteriet är kasst. Men vet inte om det är kondningen som gjort det eller om batteriet är naturligt "slut".

Team Autohifi!
865 Inlägg
14 april 2009
Vad har du för batteri?
Jag har aldrig varit med om att en kondning har varit upsåtet till att ett batteri har gått sönder.
Låter mera som om att ditt batteri har gjort sitt och det kan då vara av naturliga skäll.

Hoppas att det löser sig.

501 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
Har nu kollat upp allt, och satt i ett nytt batteri och det verkar funka precis som det ska. tongue

Sök