5398
Sök

Få byggd låda anpassad till baselement?

2 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Hallå!

Tänkte höra om någon känner till någon/företag som bygger anpassade baslådor. Har en Infinity Kappa 100.3 SE som jag införskaffade för flera år sen men aldrig kom till att fixa iordning. Då hade jag en 740, men nu har jag skaffat mig en 850.
Så nu ha jag betämt mig för att försöka få det hela fullbordat..

När jag inhandlade basen fick jag ritningar med från Nårdik som skulle passa 740:in, men har ju tappat bort ritningarna så klart.. Vad jag kommer ihåg var det en sluten låda jag skulle använda för att få renast ljud.
Men det går väl att få fram nya mått som blir mer anpassade till 850:in? Eller skulel det helt enkelt funka med vilken sluten låda som helst? Typ som denna från BRL:

Specialbyggd sluten baslåda för dom flesta av våra basar. Byggd i 18mm MDF-board. Dämpull och skruvterminal ingår.

Sluten baslåda för 10-tumsbaselement. Dämpull ingår. Innervolym 22liter. Hålmåttbas 234mm. Guldpläterad skruvanslutning (banan). Svart filtmatta. Material 18mm MDF-board. Mått: Bredd 500mm. Höjd 290mm. Djup nedre 280mm, övre 175mm.

Länkar till basens specs:
http://manuals.harman.com/INF/CAR/Boxes … 03se_f.pdf

mvh Lars
Senast redigerat av XposEx (15 april 2009)

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
16 april 2009
Jodå den på 22 liter kommer att funka rekomenderad lådvolym är 21.24l och den lilla extravolymen inte gär ngn nämnvärd skillnad.
Packa löst med dämpull/fiber enligt infon i specen.
Eller rättare sagt.....testa dig fram till vad du tycker funkar bäst för dig. Inget till ganksa mkt smile
Senast redigerat av Lonefox (16 april 2009)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

10 287 Inlägg
16 april 2009
Vart i Sverige?

/Göran

XposEx skrev:
Tänkte höra om någon känner till någon/företag som bygger anpassade baslådor.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

2 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
Ok, blev till att beställa en från BRL. Får se hur det funkar, den kostade inte värst mycket.. Annars får det bli specialgjord. Vill helst ha all bas in i kupén via skidluckan så lådan bör väl passa så bra som möjligt i skuffen så den verkligen kommer emot ryggstödet så man kan täta på nån vänster.
Bor i Värmland för övrigt!

mvh L

Sök