Angående: att lacka om till helt ny Färg, prisskillnad ?

Arradin
18 april 2009 · 631 Inlägg

Tja,

Eftersom den typen av bil jag funderar på att skaffa , inte finns med den färg jag vill ha, inte ens i närheten, så undrar jag lite smått..

Är det stor skillnad ( arbete , Prismässigt ) Att lacka en " likvärdig " färg på en bil, än att lacka om den till en helt annan färg ?

Funderar nämligen på att skaffa en ny bil, och vill ha (Laser?)Blå  ..  Men vet inte riktigt vilken väg som är smartast att ta , antingen en bra bil men vilken färg som hellst, eller en som är.. Blå.. ish ..   

Tack!

henke_99 Offroad Racing
18 april 2009 · 3 122 Inlägg

Ska man byta färg på en bil så får man ju problemet att färgen inte stämmer på insidan av dörrar, i motorrum och liknande. Och då blir det ju massor av arbete. Går ju att strunta i, om man nu inte är så noga vill säga... Men i övrigt om man ser till det rent praktiska att måla en färg ovanpå en annan så har det ingen större betydelse

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
Arradin
18 april 2009 · 631 Inlägg

henke_99 skrev:
Ska man byta färg på en bil så får man ju problemet att färgen inte stämmer på insidan av dörrar, i motorrum och liknande. Och då blir det ju massor av arbete. Går ju att strunta i, om man nu inte är så noga vill säga... Men i övrigt om man ser till det rent praktiska att måla en färg ovanpå en annan så har det ingen större betydelse

Tack.

Det är bara utsidan som spelar roll, färgen är neutral invändigt ( som syns ) på den biltyp jag vill ha smile

Ante945
19 april 2009 · 26 Inlägg

Är slutfinishen viktig kommer det kosta mer. Då förarbetet blir mer och därmed större arbets/materialkostnad. Färgbyte brukar kosta mer som jag hört från flera oberoende firmor och av andras erfarenheter

Varför finns det bara ETT konkurrensverk???
Audi A5 Sportback "S Line" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang