Sänka bilen

audis3
18 april 2009 · 11 Inlägg

jag undrar vad det skulle kosta att sänka min audi s3 va 25mm? finns risken att man kör i farthinder? och är det nödvändigt?tongue alltså blir det snyggare? mvh marcus

Audi s3 "Sportback" (2010)
Audi s3 (2008)
Sarge
18 april 2009 · 2 337 Inlägg

Fjädrar får du för ~2000 kr för ett par bra, med så pass liten sänkning behöver du nog inte oroa dig för farthinder om du inte försöker flyga över dem. Och ja, i 9 av 10 fall blir det snyggare.

Senast redigerat av Sarge (18 april 2009)

H3dlund Med lem
18 april 2009 · 1 127 Inlägg

Sarge skrev:
Fjädrar får du för ~2000 kr för ett par bra, med så pass liten sänkning behöver du nog inte oroa dig för farthinder om du inte försöker flyga över dem. Och ja, i 9 av 10 fall blir det snyggare.

Dyra fjädrar..

Läs på lite om fjäderkonstanter m.m på rejsa.nu och släng ihop en egen fjädersetup för runt tusenlappen med kapade biltemafjädrar.

Sarge
18 april 2009 · 2 337 Inlägg

H3dlund skrev:

Sarge skrev:
Fjädrar får du för ~2000 kr för ett par bra, med så pass liten sänkning behöver du nog inte oroa dig för farthinder om du inte försöker flyga över dem. Och ja, i 9 av 10 fall blir det snyggare.

Dyra fjädrar..

Läs på lite om fjäderkonstanter m.m på rejsa.nu och släng ihop en egen fjädersetup för runt tusenlappen med kapade biltemafjädrar.

Jag personligen skulle aldrig köra på kapade fjädrar, speciellt inte på en ny S3:a.

-Akerfeldt-
18 april 2009 · 2 638 Inlägg

Efter att ha kollat in din bil tycker jag personligen att den ser helt okej ut höjdmässigt som den är idag.
Men om du nu vill sänka så brukar en sänkningsats kosta runt 2000kr, om man bara vill ha ha fjädrar och inga nya dämpare. Komplett med dämpare och fjädrar kostar det runt 4000kr. Dessa priser är vad det kostade till min s40 när jag köpte sänkningsats, kan ju skilja lite beroende på bilmärke.

sunnysideup
19 april 2009 · 24 Inlägg

Kör med Eibach 30mm fjädrar (2700kr) på min Passat. Inga problem att det tar i. Det gjorde det däremot med 65/45 satsen jag hade tidigare,+ att det var jobbigt stötigt.

Erick
19 april 2009 · 4 767 Inlägg

Detta verkar vara ungefär vad du letar efter smile
http://www.bilmodecenter.se/sv/article/ … audi_s3_8p

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
MattiasH
19 april 2009 · 1 291 Inlägg

Sarge skrev:

H3dlund skrev:

Sarge skrev:
Fjädrar får du för ~2000 kr för ett par bra, med så pass liten sänkning behöver du nog inte oroa dig för farthinder om du inte försöker flyga över dem. Och ja, i 9 av 10 fall blir det snyggare.

Dyra fjädrar..

Läs på lite om fjäderkonstanter m.m på rejsa.nu och släng ihop en egen fjädersetup för runt tusenlappen med kapade biltemafjädrar.

Jag personligen skulle aldrig köra på kapade fjädrar, speciellt inte på en ny S3:a.

Nu menade h3dlund inte att han ska köra med kapade s3 fjädrar utan om du räknar ut vilken hårdhet en fjäder får vid visst antal varv. sen finns det listor med hur hårda olika fjädrar är och då tex visar det sig att ett par saab 900 fjädrar kanske blir kanon med 3 varvs kapning.

Detta är mest om man är ute efter billig väghållning, ska han nu bara sänka 25mm och bara åka på gatan så är det enklast och mest komfort med en 25-30mm modellanpassad sänksats.

Senast redigerat av MattiasH (19 april 2009)

Sarge
19 april 2009 · 2 337 Inlägg

MattiasH skrev:

Sarge skrev:

H3dlund skrev:

Dyra fjädrar..

Läs på lite om fjäderkonstanter m.m på rejsa.nu och släng ihop en egen fjädersetup för runt tusenlappen med kapade biltemafjädrar.

Jag personligen skulle aldrig köra på kapade fjädrar, speciellt inte på en ny S3:a.

Nu menade h3dlund inte att han ska köra med kapade s3 fjädrar utan om du räknar ut vilken hårdhet en fjäder får vid visst antal varv. sen finns det listor med hur hårda olika fjädrar är och då tex visar det sig att ett par saab 900 fjädrar kanske blir kanon med 3 varvs kapning.

Detta är mest om man är ute efter billig väghållning, ska han nu bara sänka 25mm och bara åka på gatan så är det enklast och mest komfort med en 25-30mm modellanpassad sänksats.

Låter som ett jävla projekt. Creds till er som gör så, men jag lägger hellre 2000 kr på en sänksats och slipper besväret smile To each his own, som man säger.

blacklin3 Ugglan-racing
19 april 2009 · 362 Inlägg

Sarge skrev:

MattiasH skrev:

Sarge skrev:

Jag personligen skulle aldrig köra på kapade fjädrar, speciellt inte på en ny S3:a.

Nu menade h3dlund inte att han ska köra med kapade s3 fjädrar utan om du räknar ut vilken hårdhet en fjäder får vid visst antal varv. sen finns det listor med hur hårda olika fjädrar är och då tex visar det sig att ett par saab 900 fjädrar kanske blir kanon med 3 varvs kapning.

Detta är mest om man är ute efter billig väghållning, ska han nu bara sänka 25mm och bara åka på gatan så är det enklast och mest komfort med en 25-30mm modellanpassad sänksats.

Låter som ett jävla projekt. Creds till er som gör så, men jag lägger hellre 2000 kr på en sänksats och slipper besväret smile To each his own, som man säger.

köp riktig sänknings sats.. mkt goare att åka med.. åkte alltid kapade fjädrar innan.. men så nu sänk sats.. mkt mkt skillnad.!

How does dust taste sucker??
DusanMandick Random Hero
19 april 2009 · 4 047 Inlägg

tkr iaf du har väldigt bra höjd på bilen som den är !

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang