4464
Sök

Koppling av batteri till steg

1 131 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
Tänkte på att ha ett extra batteri i skuffen och koppla det direkt till steget (som ligger i skuffen) och inte koppla batteriet i motorrummet till steget. Funkar det? eller är det dumt? smile

21 761 Inlägg
12 april 2009
Men batteriet måste ju få laddning också, hur har du tänkt med den saken?

Om du gör på det sättet så måste du ladda batteriet i skuffen nästan varje gång du har använt stereon, det känns onödigt tycker jag. Ett betydligt bättre alternativ är att använda skiljerelä i så fall, då används bara det bakre batteriet när bilen är avslagen och sedan kopplas båda batterierna ihop när generatorn laddar.

1 131 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:

Om du gör på det sättet så måste du ladda batteriet i skuffen nästan varje gång du har använt stereon, det känns onödigt tycker jag. Ett betydligt bättre alternativ är att använda skiljerelä i så fall, då används bara det bakre batteriet när bilen är avslagen och sedan kopplas båda batterierna ihop när generatorn laddar.

A kom på det hehe.. blir till att dra från motorrummet och skaffa ett till batteri och parallellkoppla det i skuffen

247 Inlägg
12 april 2009
Rigg0 skrev:
Drönirettab skrev:

A kom på det hehe.. blir till att dra från motorrummet och skaffa ett till batteri och parallellkoppla det i skuffen

läs denna tråden orkar itne skriva allt igen det är dels lite hur du ska koppla och lite annat med men läs den tråden sista inlägget där har ja förklartat hur de ska kopplas har ja för mig om men lycka till http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=127527                         tongue tongue

:):) 740:):)

629 Inlägg
12 april 2009
Eller så kopplar du så som mig med ett skilje relä så får du laddning på extra batteriet när du startar bilen och när den är avstängd så förbrukar du bara extra batteriet smile
https://www1.garaget.org/archive/34/33341/47313/47313-1267125.jpg

392 Inlägg
20 april 2009
verkar enkelt!

va heter "laddrelät"?

sökte på biltema för att få ett hum om vad det här skulle kunna gå på men hittade inget..

21 761 Inlägg
20 april 2009
www.webshop.bertilssonautoelectronics.s … uctid=2209

Där har du ett skiljerelä som är ganska kraftigt och fungerar bra till såna där saker. smile

Sök