4485
Sök

Stereon spottar ut cd-skivorna! Gäller en Saab 9-3 orginalstereo.

248 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
Radio fungerar hur bra som helst men när jag stoppar i en skiva står det bara "CD-play" på skärmen och inget händer. Efter ungefär 5 sekunder spottar den ut skivan igen.
Jag har provat med mp3 skivor, brända audio-skivor och en av morsans Celine dion skivor  men inget fungerar.
Det finns en lampa till vänster som ska lysa när skivan är laddad och det gör den, i 5 sekunder innan den spottar ut skivan igen.

Någon som vet vad som är galet?

Mvh Jocke

Det är förövrigt en Saab 9-3 S 5D 2.0t Polar edition -03. Det mindre ljudpaketet utan basar i framdörrarna

2 600 Inlägg
20 april 2009
verka som laserna är kass men kan ju vara nått annat som gör att cd spelaren inte funkar.

gör som jag kör gubba racer=)

248 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
Ingen som har hört talas om det här problemet ? låter som de blir en dyr inlämning hos återförsäljaren ... sad

8 929 Inlägg
20 april 2009
MP3 och brända skivor fungerar inte i originalspelaren

Fotograf på Tierp iDag

248 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
Jag har provat orginalskivor också utan att det fungerar. Ett tag var jag inne på att sätta in en ny cd-spelare men efter att jag har läst runt så har jag uppfattat det som att vissa signaler i bilen försvinner om man byter cd-spelare, typ blinkersljud o vissa varningsljud. Det vill jag ju inte :S
Är detta sant?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
20 april 2009
Jockessaab skrev:
Jag har provat orginalskivor också utan att det fungerar. Ett tag var jag inne på att sätta in en ny cd-spelare men efter att jag har läst runt så har jag uppfattat det som att vissa signaler i bilen försvinner om man byter cd-spelare, typ blinkersljud o vissa varningsljud. Det vill jag ju inte :S
Är detta sant?

Är det nya 9-3:an så kan en del grejor i bilen strula ja.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

2 600 Inlägg
20 april 2009
är väll den gammle modell som heter polar va?  sånna fall kan det inte vara så mycket problem att byta stereon.

gör som jag kör gubba racer=)

248 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
Det är en 03a uttagen i slutet av 2002. har den äldre karossen. Betyder det att min stereo inte är lika krånglig som 03orna med nya karossen? jag kan alltså sätta in en annan cd-spelare utan att varningsljud och annat kommer sluta fungera?

6 170 Inlägg
20 april 2009
Jockessaab skrev:
Det är en 03a uttagen i slutet av 2002. har den äldre karossen. Betyder det att min stereo inte är lika krånglig som 03orna med nya karossen? jag kan alltså sätta in en annan cd-spelare utan att varningsljud och annat kommer sluta fungera?

Är det gamla 900-karossen så har du ditt på det torra, det är inga problem att byta stereon.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

248 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
Så det är inte fiberkablar och grejer i min 9-3a alltså? Det skulle tydligen vara krångligt och även boven till att ljudet försvann?
Då ligger steget till en ny cd-spelare allt närmare och då kommer en följdfråga:

Måste jag lämna in bilen till en firma som fixar det åt mig eller är det superenkelt att göra själv? Gjorde det på min gamla 900 och det var inga problem, lite tråkigt att vissa funktioner i färddatorn försvann bara.

Följdfrågan: I 9-3an har jag ju reglage till stereon på ratten, dem vill jag kunna använda till den nya stereon. Gör detta allt mycket mer komplicerat? Hur gör man?

6 170 Inlägg
20 april 2009
Som sagt, har du den gamla 9-3-karossen som ser ut som den nya 900:an gjorde så är det lugnt, inget fiber och inget strul med stereon.

Det är lätt att koppla in en ny stereo i en gammal 9-3:a och rattkontrollerna fixar du med en PAC SWI-JACK som du kan inhandla på ebay för runt 350-400kr inklusive frakt.

248 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
Okej tack för tipset!
Kollade på ebay och de finns för 47 dollar.  Hur lång tid tar de innan man får hem den i brevlådan?
Är det enkelt att montera? Den kommer inte att synas utan den fästs innanför stereon på något vis? Det stod också att den passar till Pioneer och sony, vet ni om den funkar på fler märken?

6 170 Inlägg
20 april 2009
Det finns nog fyra eller fem olika SWI-interface och det som står efter SWI avslöjar vilja märken den stödjer.

JACK = JVC, Alpine, Clarion, Kenwood och vissa Blaupunkt.

PS = Pioneer och Sony.

ECL = Eclipse.

Mer finns att läsa på pac-audio.com

Sök