4662
Sök

Bygga ljud i en volvo 144 funkar det?

4 074 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
Jo jag vet att det går att bygga i alla bilar men är det en svår bil att bygga i och få det att låta bra eller är det en enkel bil att bygga i? Har aldrig byggt i en 140 nämligen...
Nåt jag ska tänka på? Nån som byggt i en 140 och fått det att låta bra?
Vet att 240 går det ju att få hyffsat ljud i så det borde ju funka i en 140 me...

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

2 914 Inlägg
21 april 2009
har haft många volvo 140 men aldrig byggt ljud i dom, tror om du kör med ett basreflex eller liknande är det inga problem. har ungefär ganska lika storlekar (bytt fram och bak rutor mellan 140 och 240 och det är inga problem). du har tanken i skuffen så du behöver inte oroa dig att när du får punktering att du ska upp med reservhjulet osv. tror det är en trevlig bil att bygga ljud i smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
21 april 2009
SÅvida du inte är beredd på att bygga om instrumentbrädan så är det en VÄLDIGT otacksam bil att bygga i....dessvärre.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

4 074 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
SÅvida du inte är beredd på att bygga om instrumentbrädan så är det en VÄLDIGT otacksam bil att bygga i....dessvärre.

Okej... nån speciell anledning?

7 241 Inlägg
21 april 2009
BJonsson skrev:
Lonefox skrev:

Jag räknar dessvärre in ljudbild (scenbredd, djup o höjd och hur instrument och ljud plaseras inom detta) i bra ljud. Och med de förutsättningar som finns är det väldigt svårt att få till det riktigt bra.
Att få till det hyffsat med ett par högtalare högt uppe i dörrarna, diskanter på brädan/a-stolparna och bra tidskomp är en sak. HYFSAT är dock inte bra :S

4 074 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
BJonsson skrev:
Lonefox skrev:

Jag räknar dessvärre in ljudbild (scenbredd, djup o höjd och hur instrument och ljud plaseras inom detta) i bra ljud. Och med de förutsättningar som finns är det väldigt svårt att få till det riktigt bra.
Att få till det hyffsat med ett par högtalare högt uppe i dörrarna, diskanter på brädan/a-stolparna och bra tidskomp är en sak. HYFSAT är dock inte bra :S

hmm.... okej! lita avancerat för min del! smile kikade i ditt galleri... OJ! lite modifierat kan man väl säga..
tufft bygge! köper mig en fiesta och bygger i istället! smile

7 241 Inlägg
21 april 2009
BJonsson skrev:
Lonefox skrev:
BJonsson skrev:

hmm.... okej! lita avancerat för min del! smile kikade i ditt galleri... OJ! lite modifierat kan man väl säga..
tufft bygge! köper mig en fiesta och bygger i istället! smile

Du har eg. samma problem i varierande grad i alla bilar på ett eller annat sätt....

Ah sedär. Jo detta är LITE modifierat.....(finns de som gjort värre modifieringar wink )
Dock skall det byggas om IGEN....mer säger jag inte big_smile

Sök