3964
Sök

Vad är ett rimligt verkstadspris för div småfix?

2 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
Hej

Jag funderar på att lämna in en bil på verkstad för lite fix, men verkstadsmannen kunde inte ge offert över telefon (inte ens en fingervisning), så jag tänke att jag frågar väl här och er om ni har någon uppfattning.

Det som behöver göras är:

- Läcka i avgassysstemet
- Jordfel vid blinkers
- Mindre rosthål på passagerarsida

Vad tror ni? Jag menar inte på en tusenlapp när, men handlar det om 5, 10, 20 eller 30?

huh?
10 427 Inlägg
21 april 2009
Är det rosthål i golvet menar du ? Kanske svårt att avgöra hur mycket rost det är. Brukar ju alltid finnas mer om man hittat lite tongue

2 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
steifan skrev:
Är det rosthål i golvet menar du ? Kanske svårt att avgöra hur mycket rost det är. Brukar ju alltid finnas mer om man hittat lite tongue

Just så.

Jag vet inte hur mycket det ör, då jag itne har bilen här hemma, utan bara kollat kort på den.

Dieselgypsy
538 Inlägg
21 april 2009
-Läckage i avgassystem är inte så svårt. Det fixar man oftast på någon timme, men beroende på hur illa det är kan det vara att man måste byta ut delar. Då skjuter kostnaderna iväg.
-Elfel = man kan leta hur länge som helst.
-Fixa rosthål = hur mycket förarbete är det? Ska det bara svetsas dit en liten platta över hålet, eller kräver det extra förarbete?

Du måste verkligen dit för att han ska kunna ge dig en offert.
Senast redigerat av TheDeadDorkster (21 april 2009)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

KTM 660
537 Inlägg
21 april 2009
Radastanda skrev:
steifan skrev:

Just så.

Jag vet inte hur mycket det ör, då jag itne har bilen här hemma, utan bara kollat kort på den.

Om inte du vet så är det ju självklart att inte dom vet vad det kommer kosta.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

huh?
10 427 Inlägg
VW-nörd?
4 332 Inlägg
21 april 2009
hjälper de inte å säga vilken bil det är? skiljer väl sig om det är en pagani zonda, volvo 740 eller en mercedes e klass?

Trucker
2 710 Inlägg
21 april 2009
vad är de för bil? olika pris för olika märken ju.
Men om vi tar generellt över dom flesta märkena så skulle jag tippa på runt 10k för detta arbete, då om du lämnar in den på aukt. verkstad wink

Hur ny är bilen?
Kanske värt o lämna in den hos nån privatverkstad?

Fart missbrukare

12 086 Inlägg
21 april 2009
Tar dom över 10k för att laga ett rosthål, kolla över lite kablar och laga ett rosthål så är dom dumma i huvet.
Det ända som kan va lite vanskligt är jordfelet, det kan va skitlätt, de kan ta flera dagar.

3 259 Inlägg
21 april 2009
Ja max 1500kr hos vilken hemmafixare som helst.. lämnar du in bilen på verkstad för sånna struntfel så kommer den inte bli nån plusaffär...

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

NissanMotorsport
21 april 2009
Spelar väl ingen roll vilket bilmärke det är? hål i avgasröret kan alla bilar få, rost kan alla bilar få, elfel kan alla bilar få, inga speciella märkesdelar som behövs i detta fall? kanske då till elfelet, men det skulle nog inte skilja nå mycke kronor beroende märke.

KTM 660
537 Inlägg
21 april 2009
MIG1408 skrev:
Spelar väl ingen roll vilket bilmärke det är? hål i avgasröret kan alla bilar få, rost kan alla bilar få, elfel kan alla bilar få, inga speciella märkesdelar som behövs i detta fall? kanske då till elfelet, men det skulle nog inte skilja nå mycke kronor beroende märke.

Nja håller inte med dig. Spelar nog roll enligt mig. Iaf elfelet.  Mycket mer kablar att felsöka i nya bilar.
Men om Ts kunde ge oss lite mer info så slipper vi sitta och (spekulera) stavning.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

NissanMotorsport
21 april 2009
JockeRX7 skrev:
MIG1408 skrev:

Nja håller inte med dig. Spelar nog roll enligt mig. Iaf elfelet.  Mycket mer kablar att felsöka i nya bilar.
Men om Ts kunde ge oss lite mer info så slipper vi sitta och (spekulera) stavning.

Mjo, vore väl det då, men då räcker det me årsmodell då, inte bilmärke wink haha big_smile

3 259 Inlägg
21 april 2009
Ett jordfel vid en blinkers... inte direkt raketforskning så det kan vilken bilmekaniker som helst lösa på mindre tid än en fikarast...

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

1 050 Inlägg
22 april 2009
Jag hade min vinterbil (volvo 940) inne på en liknande reparation hos en mindre bilverkstad. Priset avser endast arbetskostnad utan delar. (hade med mig egna delar)

1. De åtgärdade läckande avgassystem.
2. Felsökning av orsak bränslerelä. (då bilen ej gick att starta)
3. Byte av båda främre bromsoken, inkl bromsskivor, inkl ny bromsvätska, luftning. osv.
4. Justering av handbroms.
5. Byte av jordkablage till batteriet.

Pris svart utan kvitto 1,200:- (endast arbetskostnad)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Sök