Blir endel traktorkörande för mig när jag är inblandad i ett jordbruk så det är många gånger man får ut med breda redskap efter vägarna.
Irriterar mig på att endel människor helt har tappat koll på bilen, ibland möter man några i stora bilar som inte rör en min och inte saktar ner och säkert passerar med mycket liten marginal men allt för ofta, mer regel än undantag möter man dem som parkerar mitt i vägen och verkar tro att de är millimeter ifrån diket, sen sitter och blåhåller ratten när en annan får försöka runda

Mötte i förrgår det största skräckexemplet, det var hemtjänsten som åker omkring och hjälper äldre med mat och städning mm.
De kom i en av deras Yaris, och kom mötandes mot mig, inte svängde av mot sidan utan stannade en bit framför och började backa!! Tillägg att jag tidigare mött en Chrysler med en av de större Kabe-husvagnarna med marginal till extraspeglarna på samma ställe. Nä men kärringen börjar backa på den breda vägen. Självklart hade jag hållt ut lite extra från början då hemhjälpen alltid är dåliga på att mötas samt ha vart ner i hälften av dikena på vintern.
Svårt att uppskatta sträckan men runt 200m fick hon backa och då var hon nästan ute i dikena på båda sidorna, hon backade aldrig rakt.
När hon senare lyckats vingla in bilen på en mötesplats så kunde jag passera.
Trafikfara! Blir så fruktansvärt irriterad att sånt ska störa trafiken och i de här tiderna med Hö mm så har man inte tid med sånt.
när det handlar om mindre vägar så kan folk bli förbannade är de ställer sig på sidan för traktorn och det blir väldigt trångt men man pressar sig förbi iaf i låg fart, de kan blinka med ljustuta mm när man ska passera trots att det är möjligt.
Nej ut på en bana och testa sig med bilen säger jag bara.
Så har man fått skriva av sig lite