6372
Sök

Folk borde veta vart de har bilarna på vägen

Fisketokig
2 997 Inlägg
8 juli 2006
Trådstartare
Blir endel traktorkörande för mig när jag är inblandad i ett jordbruk så det är många gånger man får ut med breda redskap efter vägarna.

Irriterar mig på att endel människor helt har tappat koll på bilen, ibland möter man några i stora bilar som inte rör en min och inte saktar ner och säkert passerar med mycket liten marginal men allt för ofta, mer regel än undantag möter man dem som parkerar mitt i vägen och verkar tro att de är millimeter ifrån diket, sen sitter och blåhåller ratten när en annan får försöka runda sad

Mötte i förrgår det största skräckexemplet, det var hemtjänsten som åker omkring och hjälper äldre med mat och städning mm.

De kom i en av deras Yaris, och kom mötandes mot mig, inte svängde av mot sidan utan stannade en bit framför och började backa!! Tillägg att jag tidigare mött en Chrysler med en av de större Kabe-husvagnarna med marginal till extraspeglarna på samma ställe. Nä men kärringen börjar backa på den breda vägen. Självklart hade jag hållt ut lite extra från början då hemhjälpen alltid är dåliga på att mötas samt ha vart ner i hälften av dikena på vintern.

Svårt att uppskatta sträckan men runt 200m fick hon backa och då var hon nästan ute i dikena på båda sidorna, hon backade aldrig rakt.

När hon senare lyckats vingla in bilen på en mötesplats så kunde jag passera.

Trafikfara! Blir så fruktansvärt irriterad att sånt ska störa trafiken och i de här tiderna med Hö mm  så har man inte tid med sånt.

när det handlar om mindre vägar så kan folk bli förbannade är de ställer sig på sidan för traktorn och det blir väldigt trångt men man pressar sig förbi iaf i låg fart, de kan blinka med ljustuta mm när man ska passera trots att det är möjligt.

Nej ut på en bana och testa sig med bilen säger jag bara.

Så har man fått skriva av sig lite wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

8 156 Inlägg
8 juli 2006
Vi hade en kärring som alltid brukade köra chicken race på våran "lilla" väg.
Hon körde alltid mitt i vägen och kom väldigt ofta över på fel sida.
Kanske ska tillägga att det inte är några större problem för lastbilar att mötas på våran väg.
Kärringen har lärt sig nu efter att ett gäng olika bilister tröttnade på hennes fasoner och slutade att köra ut i dikeskanten för att släppa förbi henne.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Fisketokig
2 997 Inlägg
8 juli 2006
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Vi hade en kärring som alltid brukade köra chicken race på våran "lilla" väg.
Hon körde alltid mitt i vägen och kom väldigt ofta över på fel sida.
Kanske ska tillägga att det inte är några större problem för lastbilar att mötas på våran väg.
Kärringen har lärt sig nu efter att ett gäng olika bilister tröttnade på hennes fasoner och slutade att köra ut i dikeskanten för att släppa förbi henne.

Har hon tagit jobb i hemtjänsten häromkring på senare tid ? big_smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Lastbilschaufför
186 Inlägg
8 juli 2006
Ja vissa ska inte ha körkort en sak som är säkert....!

Ride Hard-Die Free!

Fartdåre!
592 Inlägg
8 juli 2006
Detta e ett stort problem. Ja jobbar i skogen o när vi flyttar mellan objekten med maskin o tankvagn är ja ca 22m lång o 2,95 bred. Möter mycket folk på små vägar som inte kan köra. Ja vet inte hur många gånger ja möt bilar med släp där föraren inte kan backa. Utan ja fått hoppa in i bilen o flytta den. Tycker släpkörning skulle ingå i körkortet många har stor bil för o slippa ta E kortet. Så dom lär sig aldrig backa med släpet. Lastbilar e nästan aldrig några större problem, för dom vet om sina hörnor. Ja menar inte att inte ja kan flytta mig men får ja möte o dom har 100 meter till mötesplatsen o ja har 200 då backar inte ja. Men de värsta tycker ja e när man e ute på stora vägen o kör. Maskinen gör bara 25km/h får inte gå fortare. Så närmånga kör om så kör dom bara. sen om de e möte eller inte kvittar. sen ska dom in mitt framför o håller på o krocka med kranen som vi har rakt fram. e riktigt nära ibland.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

674 Inlägg
8 juli 2006
håller med! höll på att bli påkörd när jag kom i farsans saab... höll mej fan så långt det gick till höger. idioten var bara centimeter ifrån mej... tyckte fan idioten hade tur att han inte repa farsans företagsbil. killen kom i en sprillans ny impreza sti

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

694 Inlägg
8 juli 2006
Martin 9-3 skrev:
Blir endel traktorkörande för mig när jag är inblandad i ett jordbruk så det är många gånger man får ut med breda redskap efter vägarna.

Irriterar mig på att endel människor helt har tappat koll på bilen, ibland möter man några i stora bilar som inte rör en min och inte saktar ner och säkert passerar med mycket liten marginal men allt för ofta, mer regel än undantag möter man dem som parkerar mitt i vägen och verkar tro att de är millimeter ifrån diket, sen sitter och blåhåller ratten när en annan får försöka runda sad

Mötte i förrgår det största skräckexemplet, det var hemtjänsten som åker omkring och hjälper äldre med mat och städning mm.

De kom i en av deras Yaris, och kom mötandes mot mig, inte svängde av mot sidan utan stannade en bit framför och började backa!! Tillägg att jag tidigare mött en Chrysler med en av de större Kabe-husvagnarna med marginal till extraspeglarna på samma ställe. Nä men kärringen börjar backa på den breda vägen. Självklart hade jag hållt ut lite extra från början då hemhjälpen alltid är dåliga på att mötas samt ha vart ner i hälften av dikena på vintern.

Svårt att uppskatta sträckan men runt 200m fick hon backa och då var hon nästan ute i dikena på båda sidorna, hon backade aldrig rakt.

När hon senare lyckats vingla in bilen på en mötesplats så kunde jag passera.

Trafikfara! Blir så fruktansvärt irriterad att sånt ska störa trafiken och i de här tiderna med Hö mm  så har man inte tid med sånt.

när det handlar om mindre vägar så kan folk bli förbannade är de ställer sig på sidan för traktorn och det blir väldigt trångt men man pressar sig förbi iaf i låg fart, de kan blinka med ljustuta mm när man ska passera trots att det är möjligt.

Nej ut på en bana och testa sig med bilen säger jag bara.

Så har man fått skriva av sig lite wink

haha du det här kännar jag igen.. har precis samma problem med hemtjänsten 2 gånger i vintras la jag bilen i diket och en gång traktorn när ja plogade vägen för hon saktade inte in något alls och ja ville ju inte köra på henne så ja körde ner i diket istället..sen har ja fått dra upp "henne" hemtjänsten bilen 2 gånger också. tycker det borde ingå en bilkörningskurs i hemtjänsten för dom ligger ganska mkt ute på vägarna!! och finns inget värre än närman kommer med en bred traktor och ska fram och kärringen ställer sig mitt i vägen.. visst ja har 4 hjulsdrift och kan gå ner i diket men inte så jävla lätt om det är ett krondike som sluttar typ 45 grader.. skärpning hemtjänsten

180 Inlägg
8 juli 2006
Volvo_Elin skrev:
Ja vissa ska inte ha körkort en sak som är säkert....!

håller med dig.........

171 Inlägg
8 juli 2006
håller me kör traktorgrävare å vissa värkar tro att de är nån liten yaris man kör stannar mitt i vägen å tror man kan smita imellan dom å dikeskanten.. nån som vet hur mykkke skit man kan få om man flyttar dom me gafflarna på traktorn? tongue

Volvo 240glt -84
Volvo 240tic -81
Audi a4 2,0t quattro -06

694 Inlägg
8 juli 2006
bonden_ skrev:
håller me kör traktorgrävare å vissa värkar tro att de är nån liten yaris man kör stannar mitt i vägen å tror man kan smita imellan dom å dikeskanten.. nån som vet hur mykkke skit man kan få om man flyttar dom me gafflarna på traktorn? tongue

haha det är väl bara att träffa:P tryck in gafflarna genom rutorna då:D

Sök