4 april 2009
Trådstartare
Kör 2kanals på front.
samt baslåda på nonfad/sub ingången på min cd.
Idag började det vina utav helvete. och det viner om jag skiftar lågnivåkablarna, dvs byter plats från subben till 2kanalsteget. samma byte på cdn.
JAG VET ATT DE ÄR GENERATORVINADE! behövs inga fåniga kommentarer på det, det funkade felfritt innan skarv problemet, jag upptäckte. på en högtalarkabel.
tilläggas att jag driver 4x 6.5" samt diskanter i 2ohm per kanal.
steget är 2ohms stabilt.
DET låter endast när bilen är igång/körs. inge knäppande när jag slår av cd, eller andra missljud. det är bara ett högt vinade utav FAN.
cdn är en pioneer DEH 80 mp
har testat shifta mellan rear/front på ingångarna, det är samma vinande helvete.
nonfad ingången är det inget fel på men dessa går ju till samma modul bak på cd spelaren.
jord osv ska va väldigt bra, så jag antar felet kan i cdn, pga av att en kabel hoppa av i en skarv, satt med sockerbit, om detta kortslutit kan det slagit över på lågnivån? jordat i den eller någe? jag vill gärna ha hjälpa av dem som kan detta och sådant, inget svammel tack.
Kan man med enkla medel finna felet?
Om det pajjat på cd, kan man lämna in den på rep? vet ej om de är garanti på den. vad brukar priset hamna på?
kan ju vara slutsteget med, hur fan tar ja reda på det då. har ej flera på lager..och det vore ju en katastrof om det vore de:(
Det går att spela på den i samma volym som innan då slipper man höra vinadet men det låter inte bra vid tex låtbyten samt när ja byter låt själv.
HJÄLP snabbt helst innan 10 april!!
Senast redigerat av pattilatti2 (4 april 2009)