7211
Sök

Shark slutsteg

121 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
shark steg
Senast redigerat av danne1988 (4 februari 2009)

224 Inlägg
3 februari 2009
? __ ? __ ? __ ?

Ge fan i TexasBoB!

730 Inlägg
3 februari 2009
just de ? __ ? __ ? __?

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

733 Inlägg
3 februari 2009
vad är ett sånt steg avsäkrat till för det första? och är det ett monoblock eller två kanals?

M.v.h. Emil
Senast redigerat av thulle1 (3 februari 2009)

M.v.h. Emil

497 Inlägg
4 februari 2009
om de e avsäkrat till 75 amp totalt så är det långt långt långt och återligen långt ifrån 3000w peak för att ditt steg skulle ge 3000w pe så skulle steget dra 208,3 amp som mest "om steget hade 100% verkningsgrad" och det kan jag lova att det inte är de flesta digitala stegen har en verkningsgrad på 80-85 % vid max effekten om du har tur och som i ditt fall ab steg har ännu mindre verkningsgrad vad jag har hört, jag skulle tippa ditt steg ger ut som max  i riktiga siffror totalt då mellan 540 till 864 watt max alltså inte rms värdet kan du räkna med hälften så har du rms värdet.
allt är räknat med 14,4 volt som inspänning på steget.
du kan räkna med 1080watt max om steget hade 100% verkningsgradd sen kan du se vad ditt steg har i verkningsgrad förmodligen på din manual och sen kan du ta ditt stegs verkningsgrad i % tex har du 70% så tar du 0 ,7*1080 så får du ur mycket max watt ditt steg ger smile
det finns dock steg som kan ge ut 3000watt max med inte dra lika mycket som effektlagen säger även om de bara har en effektivitet på 80% men såna steg är dyra.
Senast redigerat av Audi-powah (4 februari 2009)

4 074 Inlägg
4 februari 2009
danne1988 skrev:
jo, jag läste för ett tag sen i en tråd om shark stegen att de inte har 2*25 amp

Men!!!

Nu måste jag faktiskt rätta till lite i systemet XD

visst är det låtsas effekt på de, men man kan åtminståne räkna med ca 500-800 wrms i 1 ohm om man köper ett 3000w peak. och köper man ett skark steg med 3000w peak så vore det väldigt (VÄLDIGT) dummt att inte ha 3 vilket det är som någon i tråden jag läste sa tongue! har nämligen ett sj pga arbetslöshet wink

Så ni som skrev om detta ta gärna åt er av den nyfunna kunskapen tongue

/lingon i lådan yikes

Ursäkta mig,men vad snackar du om? Vad har du fått detta från,vilken tråd? sen står det nåt om 3 här ovan,tre vad? jag fattar inte ett skit av detta! roll

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

497 Inlägg
4 februari 2009
BJonsson skrev:
danne1988 skrev:
jo, jag läste för ett tag sen i en tråd om shark stegen att de inte har 2*25 amp

Men!!!

Nu måste jag faktiskt rätta till lite i systemet XD

visst är det låtsas effekt på de, men man kan åtminståne räkna med ca 500-800 wrms i 1 ohm om man köper ett 3000w peak. och köper man ett skark steg med 3000w peak så vore det väldigt (VÄLDIGT) dummt att inte ha 3 vilket det är som någon i tråden jag läste sa tongue! har nämligen ett sj pga arbetslöshet wink

Så ni som skrev om detta ta gärna åt er av den nyfunna kunskapen tongue

/lingon i lådan yikes

Ursäkta mig,men vad snackar du om? Vad har du fått detta från,vilken tråd? sen står det nåt om 3 här ovan,tre vad? jag fattar inte ett skit av detta! roll

han menar förmodligen att det skulle vara dumt att inte ha 3000watt på ett 3000watts steg eller nåt liknande.

4 074 Inlägg
4 februari 2009
hmm...aha men.. jaja,skit samma! trött och fattar nada

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

1 585 Inlägg
4 februari 2009
Fattar inte iheller mycket, hade ett shark slutsteg som skulle leverera 3200w peak men det lämnade bara 4*25w/rms hur fan går det ihop?? Nää det va inte mycket att hänga i julgranen dock funka det skit bra till att driva 6x9or osv med, men det va också det ända det dög till.. Man ska inte tro på allt som skrivs.. Många skriver bara massa siffror för att folk ska köpa det. Finns dock bra steg från utlandet också. Men då kostar dom lite mer också.

497 Inlägg
7 februari 2009
två saker så löser du ditt dilema själv multimeter och en tångampermeter.

767 Inlägg
24 april 2009
Äsch släng det där sharksteget istället tongue

Sök