som sagt någon här på garaget som vet vem som spelar högts med 1 tia i volvo 740 sedan eller rättare hur många db den bilen spelar skulle vara kul och se för de är ju en ganska krånglig bil och bygga ljud i men över 140 db måste det väll vara med 1 tia
finns nog inget rekord för dB med 10" bas i 740 direkt finns säkert någon tok som spelar 145++
okej för jag själv ligger som det är nu på 135 db ca med 1 tia i min 740 men lådan är inte klar en men visst det är inte mätt en men när jag hade 2 st tior så spelade jag 133,4 db och denna lådan spelar värre iallafall som det känns och jag hade 2 st digital design basar 10er i förut då nu använder jag bara en av dom men visst lådan jag har i nu är bara klar till ca 40 % så kommer nog kanske mer db får se men jag är iallafall nyfiken om de är någon som vet vem som spelar mycke db i 740 med en tia
sen kan de ju va kul å veta va dom använt för instrument när dom mätt upp de..
det jag använde förut när jag mätte med båda mina 10or var termlab jag har en polare som har termlab så ska jag mäta mäter jag i termlab det är la de som används vid tävlingar
143.5dB i en 744 med en DD 9910 driven av två hifonics brutus bx-steg. mätt med termlab på ordinarie plats.
tror dock inte det är nåt rekord, rätt lätt att spela högt i tröttförti om man bygger rätt.
får se vad mitt spelar men tyckte bara de va en kul sak och se om någon på garaget vet iallafall ;D har ju inga väsrtingar till basar dd 1510 basar är ganska ganska stor skillnad på en 9910 och en 1510 haha