5276
Sök

Hur många flak går in i din bil? (Ännu en Tysklandstråd)

I brist på annat :)
526 Inlägg
22 april 2009
Trådstartare
Hur många flak har ni lyckats trycka in i era bilar och hur packade ni detta?
Skriv gärna vad det är för bil smile

Har inte storpackat min egen än men blir till helgen, har haft 15 flak i baksätet och 2 på golvet på passagerarsidan....
Senast redigerat av nuffe (22 april 2009)

12 086 Inlägg
23 april 2009
Jag fick i 16 utan problem bagaget på bmwn, gick säkert mer.
Sen hade jag 100 i släpan bakom smile
Senast redigerat av JapMax (23 april 2009)

I got Dubs!
2 423 Inlägg
23 april 2009
100 flak och massa annat i en dodge van. syntes inte ens=)

DFFL
9 020 Inlägg
23 april 2009
Körde ner med mina föräldrars gamla 523 -05 (Såld numera) och detta är vad jag fick med mig hem efter att de andras (Vi var 4st) grejor lämnats av hos dem.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/10265/476688_jl2s7r.jpg

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
23 april 2009
65 flak ol, ca 25 flaskor sprit i min gamla mitsubitch lancer fran 89 kombi, = 3 personer, problemet var att de starka 85 pollarna inte riktigt orkade upp for nagra storre backar sa polarna fick hoppa av, ja for er som undrar var den mer an overfull:)

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

www.maniacracing.se
494 Inlägg
23 april 2009
fick in 74flak öl 10 lådor sprit 5 lådor whisky och lite annas smått o gott I en jeep cherokee....
Men jag fick fyra tusen i böter och indraget körkort i 2 Månader för Överlast....

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

213 Inlägg
23 april 2009
fick in kanske 40 flak i v50n dock var vi bara 2 personen som åkte så vi fällde bak sätena + att vi lasta en hel del bag in box vin. men man kunde ju lasta mer om man ville lasta upp till taket

Ingen himmel är så blå som min
2 985 Inlägg
23 april 2009
Får in max 4 flak där bak.. TT Roadster är ingen optimal inköpsbil

/Mattias

1 814 Inlägg
23 april 2009
ToBe skrev:
fick in 74flak öl 10 lådor sprit 5 lådor whisky och lite annas smått o gott I en jeep cherokee....
Men jag fick fyra tusen i böter och indraget körkort i 2 Månader för Överlast....

yikes även om man endast räknar med 5kg per flak och bara räknar ölen är vi redan uppe i 370kg, det är ju bara öl då yikes

12 086 Inlägg
23 april 2009
expect1991 skrev:
ToBe skrev:

yikes även om man endast räknar med 5kg per flak och bara räknar ölen är vi redan uppe i 370kg, det är ju bara öl då yikes

En platta väger 7.9kg smile

Det låter iofs ändå lite för att få 4k böter övervikt i en Cherokee

Teddan
2 495 Inlägg
24 april 2009
en bekant fick 12månaders fängelse, 150 000kr i böter för några tysklandsturer.

den som inte tror mig kan googla lite , han dömdes i Vänersborgs tingsrätt för 4veckor sedan.

Var senast i tyskland förra veckan , tog inte ens med mig ett flak hem... däremot blev det en redig bakfylla.

Orka åka så långt bara för att köpa öl... om ni inte vet om det så fins det öl,vin och sprit på en affär som heter systembolaget.
Systembolaget finns i princip i varje samhäle/stad i hela Sverige .

Men även jag har varit dum och missat denna affären (systembolaget) .
När jag köpte en ny octavia rs tdi för några år sedan så tycte jag och polarn att en tysklandsresa kunde vara lämplig inkörningssträcka. tror det blev 60flak öl, lite jäger och några bib viner .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

I brist på annat :)
526 Inlägg
24 april 2009
Trådstartare
r-ted skrev:

den som inte tror mig kan googla lite , han dömdes i Vänersborgs tingsrätt för 4veckor sedan.

Var senast i tyskland förra veckan , tog inte ens med mig ett flak hem... däremot blev det en redig bakfylla.

Orka åka så långt bara för att köpa öl... om ni inte vet om det så fins det öl,vin och sprit på en affär som heter systembolaget.

När jag köpte en ny octavia rs tdi för några år sedan så tycte jag och polarn att en tysklandsresa kunde vara lämplig inkörningssträcka. tror det blev 60flak öl, lite jäger och några bib viner .

Han måste tagit med sig bra mycket över importgränserna samt övervikt??

Teddan
2 495 Inlägg
24 april 2009
nuffe skrev:
r-ted skrev:

Han måste tagit med sig bra mycket över importgränserna samt övervikt??

Ingen körkortsindragning .

kanske något över , men med fel tulltjänsteman, fel åklagare och fel domare så kan det sluta så illa .
Om dom misstänker att det är till försäljning eller ännu värre kan bevisa att det är försäljning så ligger man jävligt risigt till

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Sök