Regler vid Montage av dragkrok!

Tomaser
18 februari 2006 · 1 Inlägg

Någon som vet vad som gäller? Funkar det tex. o köpa ett på skroten o montera dit eller måste man ha med massa papper osv? Pris på reg besiktningen? Jag har precis besiktiga  min bil om jag ska in o reg besikta tittar dom bara på draget då?
Tacksam för svar!

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
18 februari 2006 · 1 781 Inlägg

jag tror att du måste in och visa alltihopa och regga om fordonet på någe vis... eftersom hela dragkroken sitter fast i så kallade "drag ramar"som sitter fast i chassiramen så måste du nog fixa de me.... blir inte det bra så blir inte dom på besiktningen lika glada tongue hehe ;D men ring och fråga dom vad som gäller exakt för attfå montera en dragkrok
!

Team Insane Racing
nofearsy Bilbyggare
18 februari 2006 · 225 Inlägg

Man ska bara behöva åka in så kollar dom att kroken är den som ska vara på bilen osv, sen ska det vara en bra fastsättning, dvs där det ska vara en bult där måste det sitta en osv sov, 
men tror inte du behöver någa papper mer än något som säger att det är rätt krok osv...

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
9-5 AERO M-06
18 februari 2006 · 231 Inlägg

Krävs numera monteringsinstruktion från dragkrokstillverkaren vid regbesiktning. På denna finns även godkännande mm. Dessa krav gäller åtminstone om bilen är helbilsgodkänd (from -98). Kan dock inte säga hur det är med äldre bilar. Men eftersom det kommer en massa olika svar här så rekommenderar jag att ta kontakt med Bilprovningen innan du köper en begagnad krok.....

Chevrolet Captiva LTZ "4WD Aut" (2012)
Mr-GT2
9 juli 2006 · 1 Inlägg

380 kostar det att reg bes,  går kanon å he dit drag själv har nyligen satt dit drag på min -00a

Phaetoon
9 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Tänk på att dragkroken måste vara godkänd. Annars kvittar det hur bra du sätter dit den.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang