6424
Sök

Är det värt att sätta in ett till steg till middarna? Tec spl6hs

7 283 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
Har ett ground zero na2800x liggandes här och jag funderar lite på om det är värt att lägga in det och driva middarna med det istället.

Just nu drivs dom av ett ground zero ua 4125SQ.

Det känns som att middarna har mer att ge men jag vet inte om det är värt det.
Blir en hel del jobb att bara flytta kablar för att prova tyvärr.

Kan det vara värt besväret eller tror ni inte att det blir någon större skillnad?
Dom spelar ju ganska elakt just nu men går det att få mer så kan jag inte motså det.
Att man aldrig blir nöjd mad
Senast redigerat av Brains (25 april 2009)

16 197 Inlägg
25 april 2009
att driva middar me steg elle me stereon gör STOR skilland.. kvittar nästan vilket steg man än tar så spelar de bättre än om man driver dom me stereo,

"Testar man inte så får man aldrig veta"

7 283 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
att driva middar me steg elle me stereon gör STOR skilland.. kvittar nästan vilket steg man än tar så spelar de bättre än om man driver dom me stereo,

Tror du missade att dom redan drivs utav ett steg wink
Frågan är om det är värt att lägga in ett till steg och köra dom på den istället. big_smile

Gladen Audio
2 388 Inlägg
25 april 2009
evilaudio skrev:

Huh?
Han driver dom som ja fattade det med ett steg på 4*125w, men om det är med två av kanalerna eller om han bryggat vetif...såg att han hade mellanreg, o diskant med så dem kanske drivs med de andra två kanalerna...

Ja tycker helt klart det är värt att testa, mkt effekt är ju kul, sen att man inte behöver pressa steget för å få ut tillräckligt till middarna ä ju med bra.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

7 283 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
Ja dom har bara 2 kanaler på mitt andra steg då mellanreg och diskanter har dom 2 andra.

Visst kan jag prova men det innebär en hel del jobb att flytta kablar och försöka gömma ett steg på en halv meter.
Tänkte om någon har lite erfarenhet utav dom stegen som har något att säga smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
25 april 2009
Örjan...........SPL6-orna drivs idag av ett steg....
GZ UA 4125SQ...hade du läst all text hade du sett det wink

Brains......kör du middarna på steget bryggat eller hur gör du?
För jag kan tänka mig attd te gör skillnad då du får ut ungefär samma effekt fast bättre dämåfaktor och NA är serien över det du har idag...

Men jag tror nog att Jimmy kanske kan svara bäst på denna fråga då han fort (såvitt jag vet) kan QZZZ big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

7 283 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
Jimmy är väl mest på lazzat va?
Får lägga upp samma tråd där också isåfall smile

Sök