Tips; Hur man kan ta bort rost från cykel ~

pedalen
27 april 2009 · 56 Inlägg

Ååååh nej, olja för fan inte in skivorna, du vill väl kunna bromsa va?

Volkswagen Golf GTI special "Built. Not bought." (1984)
Hool
27 april 2009 · 1 067 Inlägg

Olja på skivorna förstör klossarna.. 

Finns eftermarknadsskivor som är rostfria..

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
xXchamXx94 Studerande
27 april 2009 · 727 Inlägg

Ok tongue

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
prodrive Avstängd
27 april 2009 · 962 Inlägg

xXchamXx94 skrev:
*A question* Nu när jag har tagit bort precis allt från bromsskivorna, måste jag tillsätta någonslags olja?

Det där var ett skämt hoppas jag??!!!

Rostfria bromsskivor har sämre bromsegenskaper än vanliga stålskivor, om jag minns rätt (var nåt år sen man var insnöad på sånt..) Fast med snikna mekaniska skitskivbromsar märker man antagligen ingen som helst skillnad dock roll

Senast redigerat av prodrive (27 april 2009)

xXchamXx94 Studerande
27 april 2009 · 727 Inlägg

prodrive skrev:

xXchamXx94 skrev:
*A question* Nu när jag har tagit bort precis allt från bromsskivorna, måste jag tillsätta någonslags olja?

Det där var ett skämt hoppas jag??!!!

Rostfria bromsskivor har sämre bromsegenskaper än vanliga stålskivor, om jag minns rätt (var nåt år sen man var insnöad på sånt..) Fast med snikna mekaniska skitskivbromsar märker man antagligen ingen som helst skillnad dock roll

Haha nä, men nu när jag bromsar så hörs det typ...

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
prodrive Avstängd
27 april 2009 · 962 Inlägg

xXchamXx94 skrev:

prodrive skrev:

xXchamXx94 skrev:
*A question* Nu när jag har tagit bort precis allt från bromsskivorna, måste jag tillsätta någonslags olja?

Det där var ett skämt hoppas jag??!!!

Rostfria bromsskivor har sämre bromsegenskaper än vanliga stålskivor, om jag minns rätt (var nåt år sen man var insnöad på sånt..) Fast med snikna mekaniska skitskivbromsar märker man antagligen ingen som helst skillnad dock roll

Haha nä, men nu när jag bromsar så hörs det typ...

Bromsar ska höras, du skulle höra min bakbroms, den väcker döda utan problem.. Men om du verkligen vill få tyst på skiten kan du testa att lägga lite fett BAKOM bromsbelägget alltså mellan kolven och belägget, men var extremt försiktig så du inte får nåt på bromsytorna för då kommer din broms inte ta ett skit.

Edit: Även att brotcha ramen/gafflens skivbromsfäste kan hjälpa, och självklart att man har shimsat bromsoket rätt så beläggen inte tar snett på skivan.

Senast redigerat av prodrive (27 april 2009)

xXchamXx94 Studerande
27 april 2009 · 727 Inlägg

prodrive skrev:

xXchamXx94 skrev:

prodrive skrev:

Det där var ett skämt hoppas jag??!!!

Rostfria bromsskivor har sämre bromsegenskaper än vanliga stålskivor, om jag minns rätt (var nåt år sen man var insnöad på sånt..) Fast med snikna mekaniska skitskivbromsar märker man antagligen ingen som helst skillnad dock roll

Haha nä, men nu när jag bromsar så hörs det typ...

Bromsar ska höras, du skulle höra min bakbroms, den väcker döda utan problem.. Men om du verkligen vill få tyst på skiten kan du testa att lägga lite fett BAKOM bromsbelägget alltså mellan kolven och belägget, men var extremt försiktig så du inte får nåt på bromsytorna för då kommer din broms inte ta ett skit.

Okej tongue Det finns typ fett där bakom. Men men tack alla som sa att jag int skulle olja cool

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang