4600
Sök

Svart och Röd på lågnivån behövs båda ?

Saab 9-5 2.3t
438 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Tjänna!

jo skratta nu inte hehe men på min lågnivå så finns det två anslutningar i vardera ände.
jag har inte brytt mig om att sätta i den svarta, Eftersom det låter väldigt skumt och konstigt när jag sitter i den.
Steget å basen går fint ändå, vill bara veta vad som händer och inte händer om man bara kör en anslutnig, den röda då

Saab

Saab 9-5 2.3t
438 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
okej så de går samma signal i dom alltså, jag har ju ett monoblock bara, så det händer inget alltså?

Saab

2 914 Inlägg
27 april 2009
då ska det funka finfint tror jag smile

Skogsfan
649 Inlägg
27 april 2009
Nja, alltså, det är väll höger och vänster det där.. om någon mot förmodan har lagt alla bas i ena kanalen tex så kommer det inte kommer så mycket ljud ur basarna men ja.. så gör man ju inte tongue så det ska nog gå bra. Men det bästa är om du sätter i båda, är ju som sagt höger och vänster, inte så kul att förlora ena delen oftast.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

Random Hero
4 047 Inlägg
27 april 2009
Faniskogen skrev:
Nja, alltså, det är väll höger och vänster det där.. om någon mot förmodan har lagt alla bas i ena kanalen tex så kommer det inte kommer så mycket ljud ur basarna men ja.. så gör man ju inte tongue så det ska nog gå bra. Men det bästa är om du sätter i båda, är ju som sagt höger och vänster, inte så kul att förlora ena delen oftast.

men han kör ju bara en bas, då behöver han inte höger och vänster så de kvittar

Dog food lid. Backwards

Saab 9-5 2.3t
438 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
nu ska vi se, jag har faktiskt två basar eller ja två element. 2x12" kör jag bara på halveffekt tror du tongue?

Saab

Skogsfan
649 Inlägg
27 april 2009
mjo, men även om han kör bara en bas så skickar ju stereon en stereosignal och då förlorar han väll halva sidan av musiken så att säga om han bara kör in en av lågnivåkontakterna i steget.
Ifall någonting då ligger på motsatt sida av vad han har kopplat in, tex om det ligger musik som ska ut till basarna panorerat höger och han bara har kabeln för vänster inkopplad så kommer detta inte höras.
Så även ett monoblock tar ju både vänster och höger kanal, även om den sedan inte separerar signalen höger och vänster ut till själva elementen.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

Saab 9-5 2.3t
438 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Nej igentligen är det ju bara dumt att inte köra båda haha, men jag fick något helt crazy sound när jag sätte i den ena sladden som sagt,

Huvudetenheten är Saabs orginal stereon med lågnivå adapter, och är allså rena bassignaler kommer inte någon "musik" alls ur den signalen,

tackar för alla svar btw smile

Saab

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
27 april 2009
Om båda behövs eller ej beror inte bara på signalen i sig utan även steget.
En del steg nöjer sig med signal in på ena ingången men spelar fullt ut ändå.
Andra KRÄVER signal in på båda (majoriteten vad jag märkt iaf).

Men som många påpekat...oftast behövs båda signalerna för att kunna ta ut en riktig monosignal av informationen.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök