Rmx 250 -98 Motorn stannar vid körning!

henke250
24 april 2009 · 2 Inlägg

Tjenare smile

Min Rmx 250 stannar när jag kör precis som jag får slut på soppa.

När jag köpte crossen gick den köra Hela dagar och motorn stannade till nångång men det blev värre och värre. Nu när jag knappt tar mig 300m innan motorn stannar och är helt död.hmm
Här nedan står allt jag provat från min kompis cross av samma modell.

Tändspole,Cdi-box,tändstift,tändkabel,Förgasare,Membran,tank,bytt kolv,bytt toppackning  och cylinderfots packning.

Crossen är också väldigt svårstartad.

Senast redigerat av henke250 (24 april 2009)

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
24 april 2009 · 3 180 Inlägg

när du "kollade" förgasaren gjorde du rent den då? annars ta isär och gör rent, prova också byta tändhatt och kolla färgen på stiften.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
Moparboy440
24 april 2009 · 4 682 Inlägg

går motorn bra annars efter att du har startat den?
kan vara så enkelt som stockad bränsleledning/ filter .

Finnmerchant Oseriös Aktör
25 april 2009 · 592 Inlägg

det som genast kommer i tankara skulle vara att Värmevärdet på tändstiftet är fel, Det andra skulle kunna vara något ledningsfel. jag hade samma sak på min kawasaki kmx, i det fallet var det de dåliga kablarna som inte tålde värmeväxling. Men jag har väldigt svårt att tro på det felet på en RM från 98

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
JonB
25 april 2009 · 145 Inlägg

Precis, bränslefilter, alternativt luftfilter...

Håller motorn igång vid höga varv???

"Jaguar är en dröm man bara äger en gång..."
henke250
27 april 2009 · 2 Inlägg

JonB skrev:
Precis, bränslefilter, alternativt luftfilter...

Håller motorn igång vid höga varv???

nää motorn går inte att hålla igång.
men förut när felet inte var lika allvarligt så var det bara släppa gasen och rulla tills den börja puttra igång igen.

Slash Saabifierad
27 april 2009 · 2 027 Inlägg

Jag har haft ett liknande fel på en av mina gamla mopeder, visade sig att det var smuts i munstycket, kanske värt att kolla?

Apropå att den är svårstartad: Har du kollat att förgasaren och avgasröret sitter ordentligt? det kan räcka med att avgasröret eller kröken sitter lite på glänt så kan den bli trögstartad (om det är en 2-taktare det vill säga, i och med att du nämnt membran så antar jag att det är en 2-takt).

Du använder väl chocke när du startar? annars kan jag förstå varför den är trög tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Destajnii
27 april 2009 · 219 Inlägg

Vet en som hade liknande problem på sin kxf 250 att den dog när motorn blev varm och felet var att sväng hjulet hade skadat tändplattan av nån anledning kanske värt att kolla upp om du har samma problem kanske?

Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang